Kennissessies communicatie & PR
Organisatie in het kort
GUTS maakt wetenschappelijk onderzoek naar inflammatoire darmziekten (IBD) mogelijk, zodat mensen hiermee weer durven dromen van een leven.
Lees meerImpact thema’s
Project details
5-8 uur in totaal
Verspreid over 2-5 weken
Vanuit huis
We kunnen direct starten
Help ons de dromen van IBD-patiënten terug te brengen! We zoeken mensen met ervaring in media - iets waar artsen wat minder kaas van hebben gegeten.
Liesbeth Munster
Stichting GUTS
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Stichting GUTS zet zich in voor IBD-patiënten om hun leven terug te geven door de beste behandeling te bieden. We streven naar vroegtijdige diagnose en op maat gemaakte behandelingen met een allesomvattende aanpak, waarbij medicatie, chirurgie en levensstijl optimaal gecombineerd worden. Ons doel is om hen een zo normaal mogelijke toekomst te bieden. Op dit moment werken we aan een grote campagne (samen met een marketingbureau) om meer bewustzijn te creëren over de ziekte van Crohn en Colitis. We gaan patiëntverhalen delen, bekende Nederlanders betrekken en hebben al video- en beeldmateriaal klaarstaan. Wil jij helpen om dit project tot een succes te maken? Je vaardigheden als creatieve denker, marketeer of communicatiespecialist zijn hierbij van onschatbare waarde. We kijken ernaar uit om je te leren kennen en meer van je te leren.
Hier zijn we naar op zoek
- Analyseer onze huidige communicatie-activiteiten
- Houd 3 strategiesessies over onze communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, PR benadering en kanalen
- Maak een kort startplan zodat we onze nieuwe strategie kunnen uitrollen
- Help ons met ideeën over het contact met media (tv, radio, bladen, kranten)
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.
- PR/contact met media (tv, radio, bladen, kranten)
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen
De missie van Stichting GUTS.
Stichting GUTS heeft als missie om het leven terug te geven aan IBD-patiënten door zich in te zetten voor de beste behandeling. Dat betekent vroegtijdige diagnose/behandelen op maat met een integrale benadering; een optimale combi van medicatie, chirurgie en lifestyle. Daarmee ontstaat voor hen een zo normaal mogelijke toekomst in de maatschappij qua opleiding, werk, sport, relaties, gezinsleven.
Lees meer