Welfact P953wbrpzj0 Unsplash

Campagne voor Climate Songfestival

Project details

💒 Stichting Groen!

🛠️ Creative concepting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Wij vinden het de hoogste tijd om het geluid van jongeren mee te nemen in de klimaataanpak. En wat is dan een beter middel dan met muziek!

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Kunst en cultuur
  • Educatie

Profiel vrijwilliger

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met jouw beste ideeën mengen jongeren zich eindelijk in de gesprekken over klimaat door muziek. Muziek verbindt, mobiliseert en dringt door!
Geschreven door Joost Vosmer van Stichting Groen!

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Er is volop discussie in de samenleving over klimaat en duurzaamheid. Overheden werken hard aan plannen om te verduurzamen, en spreken daarover met burgers en organisaties. Maar de belangrijkste stakeholder – de generatie van morgen – wordt daar nog onvoldoende bij betrokken. Terwijl de beleidskeuzes die we nú maken in grote mate bepalend zijn voor hoe de wereld er over 50 jaar uitziet. Met jouw concept maken we hier verandering in. We willen middelbare scholen in Utrecht werven om mee te doen met ons muziekproject: Climate Songfets - Se Stem van Utrecht. Hier krijgen ze een lespakket om een klimaatsong te schrijven. Voor de gemeenteraadsverkiezingen willen we 26 klimaatsongs van jongeren met hun boodschap over klimaat & duurzaamheid in alle 26 Utrechtse gemeenten laten zien.

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
  • Good to know: we starten in het nieuwe schooljaar (1 september) en pakken een extra momentje op de Dag van de Duurzaamheid (8 oktober).
Stichting Groen!
Stichting Groen!
Klokjeslaan 84
3601HG MAARSSEN
Stichting Groen!
Joost Vosmer
Joost Vosmer

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Jongeren betrekken bij duurzaamheid. Door activiteiten op te zetten voor-en-door jongeren. Dat is ons doel!

We organiseren workshops, fieldtrips en challenges die aansluiten op de ontwikkelingsdoelen over klimaat, zoals:

Betaalbare, duurzame energie (SDG7), Duurzame steden (SDG11), Verantwoorde consumptie en productie (SDG12), Klimaatactie (SDG13) en Partnerschap om doelen te bereiken (SDG17)

Waar ze trots op zijn

  • Lesprogramma's op het Niftarlake Technasium met 150 leerlingen met duurzame ‘field trips’ in de regio
  • Gezonde kookworkshops met als thema ‘Duurzaam Koken’ voor deelnemers tussen de 12 en 20 jaar
  • Een campagne met maatschappelijk stagiairs die als ‘duurzame vlogger’ zelf content maken over duurzame voeding (zie video)
  • De kledinginzameling ‘Drive In Closet’ rondom het ‘9R-model’ waarbij we bij elkaar 350 zakken kleding een nieuwe 'circulaire' bestemming hebben gegeven samen met goede doelen