
Logo & huisstijl

Stichting Graceland Overall
Het is de filosoof Lyotard die al in de jaren ‘70 het einde van ‘de grote verhalen’ signaleert. De wereld is zo complex geworden dat geen enkel verhaal alles kan samenhouden. Enerzijds was het een bevrijding, anderzijds ontdekken we vandaag de dag ook de schaduwzijde van het gebrek aan samenbindende verhalen. Graceland zoekt vanuit de christelijke traditie naar nieuwe woorden en antwoorden.
Help Stichting Graceland Overall
Logo & huisstijl
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 2 tot 7 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Met jouw talent om ons DNA tot leven te brengen, kunnen wij de komende vier jaar onze community inspireren en meenemen in de sfeer van Graceland, om bij te dragen aan een gezonde, gegronde en verbonden samenleving.

Door Laura Koning
Marketing & Communicatie
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 16 oktober 2024
Waarom we jou nodig hebben
We beginnen een opwindend 4-jarig avontuur, gebaseerd op water, aarde, vuur en lucht—de cruciale elementen voor groei en bloei. Met diverse evenementen gedurende het jaar, vormen we een gemeenschap die samen onderweg is. Wil jij de magie van deze unieke reis ervaren? Na een decennium is het tijd om de huisstijl van Graceland nieuw leven in te blazen. De impact van de huisstijl is gigantisch! Het komt terug op de website, in het programmaboekje, bij elke socialmediapost op onze kanalen en die van partners, in fondsaanvragen en op nog vele andere plekken. We zijn op zoek naar een grafisch vormgever of visueel kunstenaar die onze nieuwe huisstijl creëert. Help jij ons om de perfecte visuele elementen te ontdekken? Elementen die onze sociale media volgers meenemen in de Graceland sfeer, fondsen aanspreken, en onze bezoekers het gevoel geven thuis te zijn? Schrijf je dan in op dit project! We zien ernaar uit om met je samen te werken.
Wat ga je doen?
- Een nieuw huisstijlboek met kleuren en visuele elementen voor elk jaar, die het DNA van Graceland verbeelden
- 1-uur kick-off-meeting om de identiteit van Graceland te bespreken
- 1 uur presentatie meeting waarin we ingaan op 3 van jouw startconcepten
- 2 feedbackmomenten waarin we samen knopen doorhakken
- 1 uur meeting waarin je het definitieve huisstijlboek presenteert
Wat we al hebben
- Missie en visie
- Voorbeelden van logo’s en huisstijlen die we mooi vinden
- Oude huisstijl (logo, kleuren, lettertypes)
- Moodboards voor elk jaarthema binnen het Vierluik, zodat je direct inspiratie krijgt per thema
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).
- Je bent creatieve geest met de nodige kennis van design.
- Jij snapt branding en wordt enthousiast om een cruciale rol te spelen in het versterken van ons merk.
- Het tonen van een portfolio met vergelijkbare projecten, zoals logo's en huisstijlen, is een grote plus.

Help Laura de Grafisch Design te verbeteren
Laura is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting Graceland Overall
Logo & huisstijl
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 2 tot 7 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Stichting Graceland Overall.
Het is de filosoof Lyotard die al in de jaren ‘70 het einde van ‘de grote verhalen’ signaleert. De wereld is zo complex geworden dat geen enkel verhaal alles kan samenhouden. Enerzijds was het een bevrijding, anderzijds ontdekken we vandaag de dag ook de schaduwzijde van het gebrek aan samenbindende verhalen. Graceland zoekt vanuit de christelijke traditie naar nieuwe woorden en antwoorden.
Lees meer