Social-media-strategie brainstorm
Organisatie in het kort
Met een andere kijk op neurodiversiteit (dyslexie, ADH(D), dyscalculie en autisme) leren en levens blijvend veranderen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-6 uur in totaal
Verspreid over 1-5 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met een betere social media strategie bereiken we straks meer neurodiverse mensen, waardoor ze moeiteloos hun weg kunnen vinden in het leven. Dus gemakkelijker kunnen lezen, hun aandacht er bij kunnen houden, of bijvoorbeeld gemakkelijker kunnen plannen.
Inge Meijer
Stichting Davis Dyslexia Association
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Ons hart gaat uit naar het kind dat worstelt met lezen. Naar de tiener die als lastpost wordt gezien terwijl hij gewoon moeite heeft om de les te volgen. Naar de jongere die zijn droomstudie niet kan doen, omdat hij zijn rekentoets niet haalt. Naar de volwassene die de wereld om zich heen niet goed begrijpt. Ons hart gaat uit naar onze neurodiverse, beelddenkende medemensen. Hoe fijn zou het zijn als zij minder hoefden te worstelen in het leven? Onze getrainde Davis-counselors maken dit elke dag waar. 15 tot 20% van de Nederlanders valt binnen onze doelgroep. Maar hoe bereiken we hen? Hoe vallen we op in de zee van social media? Hoe benutten we de sociale kanalen optimaal? Dat zijn een paar vragen waar wij mee worstelen. Kun jij ons helpen deze vragen te beantwoorden in 2 brainstorm sessies over een nieuwe social media strategie? We zien ernaar uit om je te leren kennen.
Hier zijn we naar op zoek
- Beoordeel onze huidige social media activiteiten
- Begeleid 2 strategie brainstormsessies over content, kanalen, tone of voice en doelgroepen
- Creëer een startplan om de nieuwe strategie te kunnen uitvoeren
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg, marketeer of social media specialist die als sparringpartner helpt met een betere social media strategie. Op zoek naar iemand met ervaring met doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je hebt ervaring met strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
- Jouw inzichten en expertise dragen bij aan een betere online zichtbaarheid.
- Jij hebt zin om als sparringpartner te helpen met onze social media strategie.
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is
- De doelgroep(en) die we willen bereiken
- Missie en visie
- Onze social media kanalen
- We zijn actief op Facebook en LinkedIn
- Wij delen content via berichten (3 keer per week)
- We hanteren een contentkalender
De missie van Stichting Davis Dyslexia Association .
Naar schatting is 15 à 20 procent van alle Nederlanders neurodivergent. Dan gaat het onder meer om mensen met dyslexie, AD(H), dyscalculie en autisme. Zij ervaren vaak belemmeringen in leren, werken en sociale omgang. Zodanig dat hun bijzondere kwaliteiten vaak ondergesneeuwd raken. Met de Davis-methode kunnen deze mensen (zowel (jonge) kinderen als volwassenen) volledig deelnemen aan het leven.
Lees meer