
Kernboodschap en doelgroepanalyse
Versterk onze communicatiekracht
Ontwikkel een kernboodschap en analyseer onze doelgroepen. Creëer een krachtige presentatie om onze missie helder uit te dragen.

Stichting Dagloon Nijmegen
Stichting Dagloon biedt werkgelegenheid aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. We creëren kansen voor een stabiele toekomst door werkervaring en opleiding.
-
Wij bieden werk aan kwetsbare groepen.
Met jouw hulp vergroten we hun kansen op de arbeidsmarkt.
-
Wij bestrijden werkloosheid en armoede.
Jouw expertise helpt ons om meer mensen te bereiken.
-
Dit project versterkt onze zichtbaarheid en impact.
Help ons onze boodschap krachtiger te delen.
Help Stichting Dagloon Nijmegen
Kernboodschap en doelgroepanalyse
Uren
6 tot 10 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen
Stichting Dagloon is een ruwe diamant, waar mensen met hart en ziel werken aan een medemenselijke samenleving. We worstelen al sinds het begin met het zichtbaar maken van wat we doen en hebben hulp nodig bij het op poten zetten van een passende en treffende communicatie-aanpak!

Door Tim de Witte
Bestuur of Raad
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 27 mei 2025
Waarom we jou nodig hebben
We merken dat onze boodschap niet altijd helder overkomt. Daardoor missen we kansen om onze waarde voor de gemeente en de samenleving duidelijk te maken. Dit beperkt onze zichtbaarheid en steun, terwijl we juist meer impact willen en kunnen maken. We zoeken een communicatie-expert die ons helpt met het ontwikkelen van een kernboodschap, het analyseren van doelgroepen en het maken van een krachtige PowerPoint-presentatie. Zo kunnen we onze missie beter uitdragen, onze financiers voor langere tijd aan ons binden en vanuit stabiliteit werken aan het vergroten van onze impact. Wil jij ons helpen onze communicatie te versterken? We kijken uit naar jouw expertise.
Wat ga je doen?
- Ontwikkel een kernboodschap en subboodschappen per doelgroep (max 4) voor Stichting Dagloon.
- Analyseer en typeer de doelgroepen, inclusief kenmerken en communicatievoorkeuren.
- Creëer persona's voor de belangrijkste doelgroepen.
- Ontwerp een slideshow (PowerPoint) met de kernboodschap en doelgroepinformatie.
Wat we al hebben
- Stichting Dagloon gaat voor het eerst werk maken van de communicatie. Daarom is er nog niet veel informatie gestructureerd beschikbaar.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
- Jij bent een communicatie-expert en hebt zin om Stichting Dagloon te helpen hun boodschap te verfijnen.
- Je vindt het leuk om doelgroepen te analyseren en persona's te creëren.
- Je wilt graag een visueel aantrekkelijke presentatie maken die de kernboodschap en doelgroepinformatie duidelijk overbrengt.

Help Tim de Missie en Visie te verbeteren
Tim is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting Dagloon Nijmegen
Kernboodschap en doelgroepanalyse
Uren
6 tot 10 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen


De missie van Stichting Dagloon Nijmegen.
Een vieze stad, een stad waar overlast wordt ervaren, waar ruzies ontstaan en mensen zich niet veilig voelen. Dat is wat speelt in Nijmegen. De dak- en thuislozen worden als probleem aangewezen maar wij weten beter. Met onze groeiende gemeenschap van 70 (ex) dak- en thuislozen, steken we de handen uit de mouwen en houden we Nijmegen schoon. Je thuis voelen in een schone stad, daar gaan we voor!
Lees meer