Diana 👐 Fotoshoot actie Vecht Tegen ALS

"Een bijzondere opdracht voor een bijzondere stichting... De support was goed, de communicatie duidelijk en het evenement top! "
Diana
Stichting ALS Nederland brengt mensen en partijen samen in de strijd tegen ALS, PSMA en PLS. Er wordt geld opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek en de kwaliteit van zorg en leven van de ALS-patiënten. Daarnaast krijgen actievoerders een concreet platform aangeboden om mee in actie te komen.
Lees meer6-12 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
We kunnen direct starten
Elk jaar komen duizenden mensen in actie voor de strijd tegen de dodelijke ziekte ALS. Zij zijn onmisbaar voor de missie om ALS de wereld uit te helpen. De campagne 'Kom in actie' draagt hieraan bij.
Rinske Schouls
Stichting ALS Nederland
We zien en kans om middels een campagne meer mensen te motiveren om in actie te komen voor de strijd tegen ALS. We zoeken jouw hulp om de LinkedIn Advertising klaar te zetten voor een 'Start een actie-campagne'. Het zou gaan om het opzetten, monitoren en evalueren van de campagne op LinkedIn. Bij de campagne maken we gebruik van storytelling. We delen inspirerende video's, waarin mensen die actievoeren aan het woord komen. Zij doen de oproep om een actie te starten en geld in te zamelen voor onderzoek naar ALS.
Een social media marketeer die een effectieve social media campagne kan opzetten (voor bijvoorbeeld Facebook, Instagram en/of LinkedIn). Benodigd: ervaring met targeting via Facebook Ads Manager en/of LinkedIn Campaign Manager.
In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.