Major Tom Agency Smq Ajpvum8 Unsplash

Creatief campagne concept

ALS is een dodelijke ziekte, zonder medicijn en met korte levensverwachting. Tijd voor actie! We hebben een online collectetool opgezet, waar mensen vanuit hun eigen huis kunnen collecteren. Weet jij wel de aandacht te vangen met een campagne zodat mensen in actie komen?

Stichting ALS Nederland

Stichting ALS Nederland

In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS. Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.

Help Stichting ALS Nederland

Creatief campagne concept

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met een te gek concept kunnen we collectanten werven voor een online collecte. Hiermee halen we gelden op om wetenschappelijk onderzoek te financieren naar een medicijn voor ALS!

Liesbeth De Groot

Door Liesbeth De Groot

Fondsenwerver

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 20 oktober 2022

Waarom we jou nodig hebben

We hebben een online collectetool opgezet, waar mensen vanuit hun eigen huis kunnen collecteren voor de ernstige ziekte ALS. Het haakje voor deze collecte is dat je er niet de deur voor uit hoeft, maar gewoon vanaf de bank mensen om een donatie kunt vragen. De week van 15 t/m 21 januari willen we uitroepen tot onze eigen collecteweek. Met dit in gedachten, willen we mensen via een creatieve campagne activeren, om online te gaan collecteren via de tool. Wij missen alleen de resources en expertise om een gave campagne op te zetten.

Wat ga je doen?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
  • Optioneel: het uitwerken van de bedachte middelen (bvb video of animatie voor online promotie).

Wat we al hebben

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
  • Middelen die we in gedachten video/video’s, animatie (s) om traffic naar website waar de de online collectebus kan worden aangemaakt
  • Mensen kunnen hier hun collectebus aanmaken https://www.onlinecollectevoorals.nl.
  • Kanalen waar we aan denken zijn: social advertising, email naar achterban, online video (preroll)... open voor jouw input

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Liesbeth De Groot

Help Liesbeth de Creative Concepting te verbeteren

Liesbeth is jouw contactpersoon voor dit project

Help Stichting ALS Nederland

Creatief campagne concept

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Stichting ALS Nederland
Stichting ALS Nederland

De missie van Stichting ALS Nederland.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
💒 Gevestigde organisatie
📍 Den Haag

In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.

Lees meer

Professionals over Stichting ALS Nederland

Diana 👐 Fotoshoot actie Vecht Tegen ALS

💛
rating-stars

"Een bijzondere opdracht voor een bijzondere stichting... De support was goed, de communicatie duidelijk en het evenement top! "

Diana

Chantal 👐 Jaarverslag ontwerpen

💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken met de ALS Stichting. We hebben een duidelijke planning gemaakt van te voren, zodat voor beide partijen duidelijk wat er verwacht werd. De tekst en beelden zijn goed en duidelijk aangeleverd. Hele fijne communicatie en goed beschikbaar voor eventuele vragen. Het was een fijn project om aan te werken en op deze manier te kunnen helpen! "

Chantal

Tamara 👐 Teksten marketing materials

💛
rating-stars

"Superfijne samenwerking. Sharon is duidelijk in wat ze wil, en reageert snel en vriendelijk. Ook een pluspunt: de lat ligt hoog qua professionaliteit. "

Tamara

Kelly 👐 Interim vrijwilliger: HR Specialist

💛
rating-stars

"Het was een hele fijne samenwerking met Sharon. Er waren heldere wensen en behoeftes, die uitgewerkt konden worden. Daarnaast verliep de communicatie lekker vlot en was het mogelijk flexibel af te spreken qua tijden & digitaal. Heb echt met plezier samengewerkt, fijn dat ik mijn steentje kon bijdragen aan de toekomst van Stichting ALS Nederland! "

Kelly

Karin 👐 Creatief campagne concept

💛
rating-stars

"Superfijn samengewerkt met Liesbeth. Duidelijke doelen en verwachtingen, en onze aanpak, enthousiasme en eindproduct zijn enthousiast ontvangen en met een fijne review afgerond."

Karin

Joost 👐 Video edit

💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken met Stichting ALS. De instructies waren duidelijk, en de communicatie was heel prettig. Er wordt goed geluisterd naar je eigen inbreng! "

Joost