Diana 👐 Fotoshoot actie Vecht Tegen ALS

"Een bijzondere opdracht voor een bijzondere stichting... De support was goed, de communicatie duidelijk en het evenement top! "
Diana
ALS is een dodelijke ziekte, zonder medicijn en met korte levensverwachting. Tijd voor actie! We hebben een online collectetool opgezet, waar mensen vanuit hun eigen huis kunnen collecteren. Weet jij wel de aandacht te vangen met een campagne zodat mensen in actie komen?
Stichting ALS Nederland
In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS. Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
Met een te gek concept kunnen we collectanten werven voor een online collecte. Hiermee halen we gelden op om wetenschappelijk onderzoek te financieren naar een medicijn voor ALS!
Door Liesbeth De Groot
Fondsenwerver
⏱️ Geplaatst op 20 oktober 2022
We hebben een online collectetool opgezet, waar mensen vanuit hun eigen huis kunnen collecteren voor de ernstige ziekte ALS. Het haakje voor deze collecte is dat je er niet de deur voor uit hoeft, maar gewoon vanaf de bank mensen om een donatie kunt vragen. De week van 15 t/m 21 januari willen we uitroepen tot onze eigen collecteweek. Met dit in gedachten, willen we mensen via een creatieve campagne activeren, om online te gaan collecteren via de tool. Wij missen alleen de resources en expertise om een gave campagne op te zetten.
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
Help Liesbeth de Creative Concepting te verbeteren
Liesbeth is jouw contactpersoon voor dit project
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.