ec5c4e56-7a48-4ed7-9616-67a4c847d12f

Campagne uitingen voor Tour du ALS

Project details

💒 Stichting ALS Nederland

🛠️ Grafisch design

⏱️ 8-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Stichting ALS Nederland brengt mensen en partijen samen in de strijd tegen ALS, PSMA en PLS. Er wordt geld opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek en de kwaliteit van zorg en leven van de ALS-patiënten. Daarnaast krijgen actievoerders een concreet platform aangeboden om mee in actie te komen.

  • Gezondheid en ziektebestrijding

Profiel vrijwilliger

Een grafisch designer die kan helpen met het uitwerken van designs onze Tour du ALS campagne voor print of social media.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met jouw expertise kunnen we een groot aantal mensen bereiken en betrokken krijgen bij de strijd tegen de dodelijke spierziekte ALS. We zien uit naar onze samenwerking!
Geschreven door Sanne Tieke van Stichting ALS Nederland

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

In september beklimmen honderden wielrenners, hardlopers en wandelaars samen met ALS-patiënten de Mont Ventoux om geld op te halen voor de strijd tegen ALS. We zoeken daarom een creatieve vormgever die een basispakket online / offline campagnematerialen kan opleveren, sinds wij tijd missen om dit goed te doen! 🏃‍♀️

Wat hebben we nodig?

  • Een designer die helpt met het ontwerpen van de uitingen zoals headers, posts, banners, posters, flyers, advertenties, download op de website.
  • Opgeleverd in het optimale formaat voor de betreffende online en offline kanalen.
  • Opmaak afbeeldingen voor nieuwsupdates website.
  • Designs voor headers + itemblokjes campagne nieuwsbrieven.
  • Ontwikkeling toolkits met online & offline campagnematerialen.
  • Het zou leuk zijn als je tijdens de campagneperiode t/m 11 september aan ons verbonden blijft (maar hoeft niet!).

Wat hebben we al?

  • Budgettering
  • Doel van de campagne.
  • Iemand die inhoudelijk betrokken en een centraal punt voor de communicatie is.
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • Beeldmateriaal van ons goed doel (in actie).
  • Campagneplan Tour du ALS.
  • Doelgroepen en kanalen.
  • Globaal idee van de campagnematerialen die wij graag willen.
  • Campagneperiode: begin april en eindigt eind september 2021.
Stichting ALS Nederland
Stichting ALS Nederland
Koninginnegracht 7
2514 AA Den Haag
als.nl
Sanne Tieke
Sanne Tieke

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.

Waar ze trots op zijn

  • Stichting ALS Nederland is voortrekker in Project MinE (het grootste genetische onderzoek naar ALS wereldwijd) en heeft zowel de internationale infrastructuur, als de sequencing van 3.000 Nederlandse DNA-profielen, gefinancierd.
  • De stichting staat bekend om haar sportieve en succesvolle fondsenwervende events, zoals de Amsterdam City Swim, Tour du ALS, Holland4ALS, etc.
  • De totale inkomsten in 2019 waren € 7,98 miljoen waarvan 84% besteed is aan de doelstelling.