
Social media campagne
Samen schrijven we de geschiedenis van Amsterdam
Help ons 750 deelnemers vinden via socials om 750 brieven te schrijven als verjaardagscadeau voor Amsterdam 750. Zo help je een tijdsbeeld schetsen voor toekomstige generaties.

Schrijven naar de Toekomst
Wij koppelen mensen die elkaar in het gewone leven niet snel tegenkomen om brieven uit te wisselen. Via brieven leren de schrijvers de ander én zichzelf beter kennen.
-
Vergroot onze online zichtbaarheid.
Jouw strategie trekt 750 deelnemers aan.
-
Leer over de kracht van brieven.
Ervaar de impact van verhalen.
-
Breng jouw social media skills in.
Maak Amsterdam 750 tot een succes.
Help Schrijven naar de Toekomst
Social media campagne
Uren
8 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen
We missen een sterke social campagne om 750 deelnemers te werven. Help ons om via TikTok, Instagram en Facebook onze zichtbaarheid en betrokkenheid te vergroten.

Door Marilien Mogendorff
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 02 mei 2025
Waarom we jou nodig hebben
Samen schrijven we de geschiedenis van Amsterdam – brief voor brief. We willen voor Amsterdam 750, 750 brieven als verjaardagscadeau aan de stad geven, die ze bewaart voor toekomstige generaties, als tijdsbeeld van hoe het leven in Amsterdam anno 2025 eruitziet. Hiervoor willen we dus 750 deelnemers verzamelen om brieven te schrijven! Maar we merken dat we moeite hebben met een goede social media campagne om deze deelnemers aan te trekken, omdat we de expertise niet in huis hebben. We leunen nu vooral op offline campagnes. Zonder een sterke social media campagne bereiken we niet (alle) mensen die we willen betrekken. Dit beperkt onze impact en groei. Met jouw hulp kunnen we een krachtige campagne ontwikkelen die 750 deelnemers aantrekt. Wil jij ons helpen? We zien ernaar uit om met je samen te werken.
Wat ga je doen?
- Ontwikkel een social media campagne om 750 deelnemers te werven voor het project Amsterdam 750.
- Creëer een contentkalender voor TikTok, Instagram en Facebook.
- Ontwerp 3 betaalde advertenties voor de genoemde platforms.
- Bied richtlijnen voor het meten van de effectiviteit van de campagnes.
Wat we al hebben
- Huidige social media analyse en statistieken van Schrijven naar de Toekomst.
- Huisstijldocument met richtlijnen voor kleuren en logogebruik.
- Toegang tot social media accounts (TikTok, Instagram, Facebook).
- Overzicht van het project Amsterdam 750 en de doelstellingen.
- Budget en richtlijnen voor betaalde advertentiecampagnes.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
- Jij bent een social media strateeg en hebt zin om een impactvolle campagne te ontwikkelen.
- Je vindt het leuk om creatieve content te bedenken die mensen aanspreekt en activeert.
- Je wilt graag je expertise in betaalde advertenties inzetten om zichtbaarheid en betrokkenheid te vergroten.

Help Marilien de Social Media te verbeteren
Marilien is jouw contactpersoon voor dit project
Help Schrijven naar de Toekomst
Social media campagne
Uren
8 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen


De missie van Schrijven naar de Toekomst.
Wij dragen bij aan die dialoog, ontmoeting en verdieping in een verhaal dat anders is dan dat van jou. We leven in een tijd vol onrust, polarisatie en (vaak) gebrek aan empathie voor de ander. Wij willen daar op een positieve manier verandering in brengen door onverwachte ontmoetingen te creëren en moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken.
Lees meer