Tina Floersch Ccbnsartldq Unsplash

Creatief concept voor online Escaperoom!

Project details

💒 Right to Play

🛠️ Creative concepting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis.

Organisatie in het kort

Met onze unieke speelprogramma’s dragen we bij aan de gezonde ontwikkeling van een kind. Spelen is namelijk zoveel meer dan plezier maken. Het biedt mogelijkheden om houvast te vinden op plekken met weinig toekomstperspectief en haalt de kracht in kinderen naar boven.

  • Sport en recreatie
  • Educatie
  • Diversiteit en inclusiviteit

Profiel vrijwilliger

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

Start: We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak in.

Juist in de coronatijd is het belangrijk om te blijven spelen. Jij zorgt met de ontwikkeling van dit concept dat vrienden en collega’s online een fantastische uitdaging tegemoet gaan en daarmee ook nog eens het verschil maken voor kinderen in de programma’s van Right To Play! #escaperoom
Geschreven door Kristy van Lammeren van Right to Play

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Right To Play gelooft als geen ander in de kracht van spelen! En deze kracht willen we graag op leuke en interactieve manieren delen met onze donateurs, partners en supporters. Hierom zijn wij opzoek naar een creatief brein die met ons een online escaperoom wilt ontwikkelen, waarmee we de kracht van onze Right To Play programma’s delen en het verschil maken voor kinderen wereldwijd!

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline en middelen inzet, rationale, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl .

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • Budgettering
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.

Waarom is dit project van waarde?

Werk samen met Right To Play aan een te gek concept waarmee je niet alleen de deelnemers heel veel plezier gaat bieden, maar ook het verschil maakt voor kinderen wereldwijd!

Right to Play
Right to Play
Johan Huizingalaan 263A
1066 VH Amsterdam
https://www.righttoplay.nl
Kristy van Lammeren
Kristy van LammerenOnline marketing, communicatie & fondsenwerving

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

We spelen niet zomaar.

Spelenderwijs leren kinderen van alles. Ze leren samen werken en problemen op te lossen. Door te spelen ontwikkelen ze creativiteit. Ook leren kinderen omgaan met hun eigen en andermans emoties.

Kinderen ontwikkelen vaardigheden die ze thuis, op school en in de omgeving waar ze opgroeien hard nodig hebben.

We zetten sport, educatief -, creatief- en het vrije spelen in om kinderen actief te laten leren. Het biedt een ontsnapping aan de dagelijkse uitdagingen en zorgt voor ontwikkeling, perspectief en plezier.

Buutvrij! Dat is wat wij willen voor alle kinderen. Wereldwijd. Want kinderen die gevlucht zijn of opgroeien in armoede staan elke dag voor grote uitdagingen. Als zij spelen, zijn ze even buutvrij. Vrij van angst en ongelijkheid. Ze hebben plezier en krijgen weer toekomstperspectief. Buutvrij voor de hele wereld!

Waar ze trots op zijn

  • Wekelijks laten we 2,3 miljoen kinderen spelen.
  • Dat doen we met meer dan 18 000 leraren en jongerencoaches.
  • Keepster van de wereld Sari van Veenendaal en vele andere bekende spelers geven met ons de kracht van spelen door.
  • Ons ontstaansverhaal. Er was eens een jongetje met een longsleeve… (check de website voor meer)
  • We met een heel klein team in Nederland zoveel voor elkaar krijgen!