
Creatieve campagne met 3 mockups
Organisatie in het kort

Erken de Rechten van de Natuur in Nederland: de snelstgroeiende juridische beweging van de 21e eeuw.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Help ons de natuur een stem te geven met een krachtige campagne en onze wegwijzer!

Irene Spronk
Rechten van de Natuur
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Laat de natuur ook meetellen! Rechten van de Natuur vindt dat de natuur, met al haar prachtige landschappen en bossen, net zoveel respect verdient als mensen. Het is hoog tijd voor een wereld waarin de natuur net zo serieus wordt genomen als wij. Ons nieuwste "product," de wegwijzer, geeft je praktische suggesties om als individu of groep op te komen voor de rechten van de natuur, zowel lokaal als nationaal. Deze handige tool bevat alle benodigde informatie op één plek, waardoor iedereen eenvoudig de eerste stap kan zetten om de natuur te beschermen. Om de wegwijzer onder de aandacht te brengen en te zorgen dat deze wordt gebruikt, hebben we een campagne nodig die het Nederlandse publiek aanspreekt.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget
- Het campagne concept met de boodschap, tagline en middelen inzet en concept mock-ups
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig
- Het interactieve platform wordt op 21 maart 2025 gelanceerd tijdens een publieksevenement.
- Er zijn bepaalde kanalen die we moeten gebruiken vanwege de afspraken met het fonds.
- Deze campagne is gericht op de lancering van één product tijdens de Dag van de Rechten van de Natuur.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Dit hebben we al in huis
- Doel van de campagne
- Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes)
- Budgettering
- Doelgroepomschrijving voor de campagne
- De wegwijzer is momenteel nog een document van 35 pagina's.
- De wegwijzer wordt een online interactief platform dat via onze website te bezoeken is.
- Het ontwerp en de bouw van dit platform zullen gelijktijdig met de ontwikkeling van de campagne plaatsvinden.
- De huisstijl zal hoofdzakelijk gebaseerd zijn op de huisstijl van onze stichting.


De missie van Rechten van de Natuur.
De stichting pleit voor de erkenning en de implementatie van Rechten van de Natuur. Wij bevorderen een wereldbeeld dat de intrinsieke waarde van de Aarde respecteert en beschermt. De erkenning van deze rechten behelst een samenleving in harmonie met de natuur, waarbij mens en natuur één onlosmakelijk geheel vormen in het ecosysteem.
Lees meer