
PR Specialist
Project details
💒 Powder Days Foundation
🛠️ PR
⏱️ 4-16 uur in totaal
🗓️ Verspreid over 3-5 weken
💻 Op locatie en/of vanaf huis.
Organisatie in het kort
Wij geven jongvolwassenen die kanker hebben gehad:
- verbeterd gevoel van eigenwaarde en lichaamsbeeld.
- vermindering van depressie, eenzaamheid en vermoeidheid.
- Gezondheid en ziektebestrijding
- Sport en recreatie
- Slachtofferhulp
Profiel vrijwilliger
Een PR/communicatie specialist die kan helpen een PR plan op te stellen.
Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Deelnemer quote: Contact met lotgenoten is zo waardevol. Je even een week nornaal voelen, zonder de beperkingen die je merkt in het dagelijks leven. Fysieke en emotionele grenzen verlegd. Ik ben zo trots dat ik ondanks mijn angst, met behulp van de instructeurs en vrijwilligers, toch heb doorgezet!
Projectomschrijving
Wat hebben we nodig?
- Een PR plan voor onze organisatie
- Een relevant netwerk waarmee we meer zichtbaarheid voor initiatief kunnen creëren.
- Tips en tricks voor effectieve PR.
- Aan de ene kant meer jongvolwassenen die de diagnose kanker hebben gehad bereiken
- Aan de andere kant ook de aandacht trekken van het bedrijfsleven voor ondersteuning
Wat hebben we al?
- Een organisatie met een mooi verhaal :)
- Jaarverslag 2019
- Missie en kernwaarden
- Impact (wetenschappelijke onderbouwing methode)
- Promofilmpje: https://youtu.be/Z2E0tF9QGSI
Waarom is dit project van waarde?
Met een goede PR strategie kunnen wij nog meer jongvolwassenen met kanker bereiken en helpen!


Willem de Zwijgerlaan 353-1
1055RB Amsterdam

Wie ga jij helpen?
Wat doen ze
Powder Days organiseert “life changing” outdoor avontuur voor jongvolwassenen met kanker.
Powder Days helpt met het vinden van een nieuw normaal met behulp van uitdagende, outdoor challenge-weken. Jongvolwassenen die kanker hebben (gehad) verleggen hun grenzen en gaan de uitdaging aan met zichzelf, hun lichaam en elkaar op een positieve en sportieve wijze.
Waar ze trots op zijn
- We hebben een bestuur dat net als de doelgroep bestaat uit jongvolwassenen die kanker hebben gehad
- Onze samenwerking en kennisuitwisseling met ons grote Amerikaanse voorbeeld "First Descents"
- We zijn trots op ons promotiefilmpje dat we afgelopen jaar hebben laten maken: https://youtu.be/Z2E0tF9QGSI
- In 2019 hebben we 3 weekprogramma's voor in totaal 34 jongvolwassenen met kanker aangeboden