
Online doelen bepalen en meetbaar maken

Nederlandse Oogonderzoek Stichting
De Nederlandse Oogonderzoek Stichting is opgericht in 2004 met als belangrijkste doel fondsen werven voor wetenschappelijk oogonderzoek. Dit onderzoek moet inzicht verschaffen in de oorzaken van ernstige oogaandoeningen. Oogaandoeningen die naast de steeds terugkerende, alledaagse beperkingen van ernstige slechtziendheid of blindheid, toekomstperspectieven voor studie of baan volledig teniet doen of op losse schroeven doen staan. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting wil voorkomen dat volwassenen en kinderen slechtziend of blind worden. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting heeft tevens tot doel om de vergaarde kennis en inzicht te verspreiden; via onder meer de website, webinars, publicaties, congressen en doelgroepgerichte bijeenkomsten. Er wordt nauw samengewerkt met andere organisaties die een duidelijke relatie hebben met haar doelstellingen en onderzoeksvelden. Zo sloot de Nederlandse Oogonderzoek Stichting in 2020 een samenwerkingsovereenkomst met de MaculaVereniging zodat zij samen meer bekendheid kunnen realiseren voor maculadegeneratie en geld kunnen werven voor wetenschappelijk onderzoek.
Help Nederlandse Oogonderzoek Stichting
Online doelen bepalen en meetbaar maken
Uren
6 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Vanuit huis
Met jouw vaardigheden kunnen we slimme strategieën toepassen met tools zoals Google Analytics en Tag Manager. Hiermee versterken we onze online aanwezigheid, benutten we ons Google Grants-budget optimaal en halen we nog meer donaties binnen!

Door Paul Oosterwijk
ICT & operatie
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 27 december 2023
Waarom we jou nodig hebben
We hebben al een tijdje toegang tot een Google Grants-budget voor goede doelen, maar we zijn nog niet helemaal de experts hierin. Ons doel? Meer online zichtbaarheid om zo het aantal online donaties te laten groeien! En we geloven dat als we tools zoals Google Analytics en Tag Manager goed inzetten, we waardevolle gegevens kunnen verzamelen. Zo kunnen we beter zien hoe we online presteren en hoe we dat nóg beter kunnen doen!
Wat ga je doen?
- Hulp bij het bepalen van onze belangrijkste inzichten.
- KPI’s (Key Performance Indicators) een stap verder brengen/aanscherpen.
- Hulp bij het instellen van Google Tag Manager en het meetbaar maken van deze doelen in Google Analytics via Tag Manager.
- Onze Google Analytics setup/inrichting/etc.
Wat we al hebben
- Google Analytics.
- Contactpersoon die de website onderhoudt.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Online marketeer die kan helpen met het bepalen van de belangrijkste online doelen en deze meetbaar maken. Kennis benodigd van: Google Analytics en Tag Manager.

Help Paul de Data Analyseren te verbeteren
Paul is jouw contactpersoon voor dit project
Help Nederlandse Oogonderzoek Stichting
Online doelen bepalen en meetbaar maken
Uren
6 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Vanuit huis


De missie van Nederlandse Oogonderzoek Stichting.
De Nederlandse Oogonderzoek Stichting is opgericht in 2004 met als belangrijkste doel fondsen werven voor wetenschappelijk oogonderzoek. Dit onderzoek moet inzicht verschaffen in de oorzaken van ernstige oogaandoeningen. Oogaandoeningen die naast de steeds terugkerende, alledaagse beperkingen van ernstige slechtziendheid of blindheid, toekomstperspectieven voor studie of baan volledig teniet doen of op losse schroeven doen staan. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting wil voorkomen dat volwassenen en kinderen slechtziend of blind worden.
De Nederlandse Oogonderzoek Stichting heeft tevens tot doel om de vergaarde kennis en inzicht te verspreiden; via onder meer de website, webinars, publicaties, congressen en doelgroepgerichte bijeenkomsten. Er wordt nauw samengewerkt met andere organisaties die een duidelijke relatie hebben met haar doelstellingen en onderzoeksvelden. Zo sloot de Nederlandse Oogonderzoek Stichting in 2020 een samenwerkingsovereenkomst met de MaculaVereniging zodat zij samen meer bekendheid kunnen realiseren voor maculadegeneratie en geld kunnen werven voor wetenschappelijk onderzoek.