8f60151c-3cf2-4c8b-a9c0-79abe2bc2163

Strategisch advies over Social Media

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Ervaring met:

  • Social Media
  • Communicatie strategie

Organisatie in het kort

In een samenleving waar we steeds meer tegenover elkaar lijken te komen staan, vertelt ons museum het verhaal van religieuze vrijheid in Amsterdam. Onze 'schuilkerk' was in de 17e eeuw namelijk één van de weinige plekken waar je ongeacht je terecht kon. Voor sommigen het verschil tussen leven en dood.

  • Kunst en cultuur
  • Religie en spiritualiteit

Project details

💒 Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

⏱️ 4-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.

💻 Op locatie en/of vanaf huis

🏁 We kunnen direct starten

Ben jij degene die een bijna 400 jaar oud monument, de 21ste eeuw in gaat helpen? Geef ons dan social media advies!
Olmo van kranen
Geschreven door Olmo van kranen van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

De verschillende social media kanalen worden nu veel te willekeurig ingezet. Hierdoor halen wij niet het maximale bereik en gewenste resultaat. We zijn benieuwd naar welke social media kanalen en content aansluit bij de doelgroep van het museum. Moeten wij bijv. weer op Twitter gaan? Genoeg vragen die we met jou willen bespreken!

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Hoe verwerken wij onze bevindingen in een handige whitepaper zodat iedere marketingmedewerker aan de slag kan?
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

💬 Heb je een vraag over dit project? Stel me gerust een vraag via de knop hieronder. Geheel vrijblijvend.

Wat hebben we al?

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Onze huidige Social Media kanalen.

Project alert voor soortgelijke jobs

Ontvang direct de nieuwste projecten binnen jouw skills

Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

De missie van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder.

🎨Kunst en cultuur
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven.

Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.

Lees meer