Flexibele Social Media Ondersteuning voor uniek museum
Organisatie in het kort
In een samenleving waar we steeds meer tegenover elkaar lijken te komen staan, vertelt ons museum het verhaal van religieuze vrijheid in Amsterdam. Onze 'schuilkerk' was in de 17e eeuw namelijk één van de weinige plekken waar je ongeacht je terecht kon. Voor sommigen het verschil tussen leven en dood.
Lees meerImpact thema’s
Project details
Duur: 2 tot 3 maanden, 2-4 uur p/week
We kunnen direct starten
Dankzij jouw ideeën en creaties kunnen we de vele bijzondere verhalen die zich in ons museum hebben afgespeeld, via social media delen en anderen inspireren wat aardiger te zijn voor elkaar. Ongeacht achtergrond. Ongeacht religie.
Olmo van kranen
Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Vind jij het belangrijk dat iedereen kan zijn wie die wilt zijn? Dat verschillende religies vredig naast elkaar moeten leven? Dan ben jij de social media expert die wij zoeken! Al 400 jaar verzamelen wij namelijk bijzondere verhalen, maar we hebben hulp nodig om deze verhalen tot leven te brengen. De database is gevuld. Nu onze social media kanalen nog. Kan jij ons helpen?
Hier zijn we naar op zoek
- Tijdelijke ondersteuning voor onze social media, voor een periode van 2 tot 3 maanden, voor 2-3 uur per week. Alles in overleg!
- Het beheren van onze Social kanalen. Denk aan: het bedenken, uitwerken en posten van goed geschreven en aansprekende posts voor onze Social Media kanalen.
- De exacte tijdsinvulling is flexibel in te richten met jouw agenda. We bepalen samen wat we oppakken en hoe we dat invullen.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Iemand die onze bijzondere verhalen over religieuze vrijheid kan doorvertalen naar inspirerende content voor social media.
- Je zet graag jouw ervaring in voor het maken en posten van content op onze kanalen.
- Je wilt ons helpen om onze social media kanalen tot leven te brengen en onze missie te verspreiden.
- Je krijgt de verantwoordelijkheid om onze online aanwezigheid te vergroten met inspirerende posts.
Dit hebben we al in huis
- Onze organisatie Social Media account(s)
- Missie en visie document.
- Doelgroepomschrijving.
- Met De Nieuwe Gevers gaan wij ook aan de slag om een Social Media Strategie te schrijven. Die komt eraan!
De missie van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder.
In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven.
Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.