
Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren
Hey jij! We bouwen aan een nieuw Huis van Doorn: met meer geschiedenis. Wat wil onze doelgroep eigenlijk zien tijdens onze nieuwe tentoonstelling? Weet jij de behoeften van onze doelgroep helder in kaart te brengen middels kwalitatief/kwantitatief onderzoek?

Museum Huis Doorn
Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.
Help Museum Huis Doorn
Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren
Uren
24 tot 32 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
Met jouw expertise van marktonderzoek draag je bij aan de next step van Museum Huis Doorn. Een expositiegebouw die de beide Wereldoorlogen met elkaar verbindt. Plaats van herinnering en educatie

Door Frank Louhenapessy
Marketing & Communicatie
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 08 augustus 2022
Waarom we jou nodig hebben
Wij staan voor een grote investeringsopgave: de herbestemming van een monumentaal woon/boerderijcomplex tot een tentoonstellingsgebouw. Omdat er veel publiek geld mee gemoeid is willen wij, voordat er geïnvesteerd wordt, marktonderzoek doen om de vraag/wens van het publiek af te stemmen op het - nog - te ontwikkelen aanbod.
Wat ga je doen?
- Het uitvoeren van een doelgroepanalyse om de behoeften van potentiële doelgroepen in kaart te brengen, middels kwalitatieve & kwantitatieve methodes.
- Hulp bij het opstellen van een vragenlijst. Denk aan: behoeften, demo- & psychografische gegevens, merkbekendheid, intenties & gedrag, etc.
- Het verzamelen en samenvatten van de belangrijkste gegevens in de vorm van een document, presentatie of sheet.
Wat we al hebben
- Missie & visie documenten.
- Marketingplan.
- Customer journey.
- We kunnen je in contact brengen met de doelgroep voor interviews.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een marketeer of professional die ervaring heeft met doelgroep analyses en ons kan helpen bij het opzetten van een doelgroep analyse.

Help Frank de te verbeteren
Frank is jouw contactpersoon voor dit project
Help Museum Huis Doorn
Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren
Uren
24 tot 32 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Museum Huis Doorn.
Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.
Lees meer