8ab534a1-98e8-4e74-a504-fdc2b49eb295

Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren

Hey jij! We bouwen aan een nieuw Huis van Doorn: met meer geschiedenis. Wat wil onze doelgroep eigenlijk zien tijdens onze nieuwe tentoonstelling? Weet jij de behoeften van onze doelgroep helder in kaart te brengen middels kwalitatief/kwantitatief onderzoek?

Museum Huis Doorn

Museum Huis Doorn

Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.

Help Museum Huis Doorn

Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren

Uren

24 tot 32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met jouw expertise van marktonderzoek draag je bij aan de next step van Museum Huis Doorn. Een expositiegebouw die de beide Wereldoorlogen met elkaar verbindt. Plaats van herinnering en educatie

Frank Louhenapessy

Door Frank Louhenapessy

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 08 augustus 2022

Waarom we jou nodig hebben

Wij staan voor een grote investeringsopgave: de herbestemming van een monumentaal woon/boerderijcomplex tot een tentoonstellingsgebouw. Omdat er veel publiek geld mee gemoeid is willen wij, voordat er geïnvesteerd wordt, marktonderzoek doen om de vraag/wens van het publiek af te stemmen op het - nog - te ontwikkelen aanbod.

Wat ga je doen?

  • Het uitvoeren van een doelgroepanalyse om de behoeften van potentiële doelgroepen in kaart te brengen, middels kwalitatieve & kwantitatieve methodes.
  • Hulp bij het opstellen van een vragenlijst. Denk aan: behoeften, demo- & psychografische gegevens, merkbekendheid, intenties & gedrag, etc.
  • Het verzamelen en samenvatten van de belangrijkste gegevens in de vorm van een document, presentatie of sheet.

Wat we al hebben

  • Missie & visie documenten.
  • Marketingplan.
  • Customer journey.
  • We kunnen je in contact brengen met de doelgroep voor interviews.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

Een marketeer of professional die ervaring heeft met doelgroep analyses en ons kan helpen bij het opzetten van een doelgroep analyse.

Frank Louhenapessy

Help Frank de te verbeteren

Frank is jouw contactpersoon voor dit project

Help Museum Huis Doorn

Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren

Uren

24 tot 32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Museum Huis Doorn
Museum Huis Doorn

De missie van Museum Huis Doorn.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Doorn

Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.

Lees meer