
E-mail marketingtool uitleg en setup

Movement on the Ground
Movement on the Ground werkt in Nederland en Griekenland met een unieke methode: Camp-to-CampUs. Hierbij werken vluchtelingen als Community Volunteers. Zij organiseren en werken bij programma's zoals schoonmaak, educatie, sport en verbinding met de lokale bewoners. Dankzij deze methode hebben vluchtelingen een doel,de omgeving veel minder overlast en is de opvang zelf veiliger,schoner: beter.
Help Movement on the Ground
E-mail marketingtool uitleg en setup
Uren
4 tot 8 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Dankzij jouw hulp informeren we onze donateurs regelmatig, laten we hen zich gewaardeerd en betrokken voelen, en leggen we een professioneel systeem aan! 📧

Door Pelle Keulen
Fondsenwerver
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 26 januari 2024
Waarom we jou nodig hebben
De impact van Movement on the Ground is duidelijk voelbaar voor iedereen die onze locaties bezoekt. Onze programma's, de samenwerking tussen opvangpersoneel en vluchtelingen, en de algemene sfeer hebben allemaal een positieve invloed. Maar deze impact moet ook duidelijk zijn voor onze donoren, zowel oude als nieuwe, om ons in staat te stellen door te gaan en te groeien. Helaas zijn we minder sterk in communicatie dan in het maken van impact. Hoewel we Mailchimp gebruiken voor onze communicatie, verloopt dit ad-hoc, gebrekkig en amateuristisch.
Wat ga je doen?
- Opzet van de tool met een voorbeeld-e-mail in de huisstijl van de organisatie.
- Korte training en uitleg van de tool voor onze medewerkers.
- Configuratie van Mailchimp met segmenten, tags en klanttrajecten.
- Implementatie van deze stappen met een kalender en vast schema.
- Opzetten van enquêtes om meer te weten te komen over ons publiek.
- Strategie voor het vergroten van ons abonneebestand.
Wat we al hebben
- Beschrijving van onze doelgroep.
- We hebben een publiek dat bestaat uit zowel donoren als nieuwsbriefabonnees, geregistreerd in Mailchimp.
- Dit publiek omvat deels eenmalige donoren, maar ook ongeveer 250 regelmatige donoren.
- Op dit moment bereiken we hen al, zij het sporadisch en zonder een professionele aanpak, met beperkte strategie.
- Hoewel we de basisprincipes van segmentatie hebben, hebben we deze nog niet actief toegepast.
- We hebben momenteel geen customer journeys ingesteld.
- Met de komst van onze nieuwe website, zien we een grote kans om onze e-mailcommunicatie naadloos te integreren met deze website.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
We zoeken een marketeer met kennis van e-mailmarketingtools en hun mogelijkheden, en ervaring in het optimaliseren van e-mailmarketing voor non-profitorganisaties is een pré.
- Ervaring met e-mail marketing tools en hun diverse functies en voordelen.
- Jij weet hoe je e-mail marketing kan optimaliseren voor organisaties.

Help Pelle de Email Marketing te verbeteren
Pelle is jouw contactpersoon voor dit project
Help Movement on the Ground
E-mail marketingtool uitleg en setup
Uren
4 tot 8 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Movement on the Ground.
Movement on the Ground werkt in Nederland en Griekenland met een unieke methode: Camp-to-CampUs. Hierbij werken vluchtelingen als Community Volunteers. Zij organiseren en werken bij programma's zoals schoonmaak, educatie, sport en verbinding met de lokale bewoners. Dankzij deze methode hebben vluchtelingen een doel,de omgeving veel minder overlast en is de opvang zelf veiliger,schoner: beter.
Lees meer