Igor Karimov M1nzu61xtk4 Unsplash

Advies over Marketing concept 'Games in Concert'

Metropole Orkest

Metropole Orkest

Het samen genieten van muziek brengt mensen dichter bij elkaar. Onze muziek reflecteert op de wereld om ons heen, we omarmen de diversiteit aan muziekculturen, overstijgen grenzen en brengen werelden samen door mensen in alle hoeken van de maatschappij te inspireren en in vervoering te brengen met de mooiste muziek. Met als leitmotif vernieuwing en doorontwikkeling van orkestrale muziek..

Help Metropole Orkest

Advies over Marketing concept 'Games in Concert'

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Help mee een creatief marketingplan uit te werken om 5000 game-liefhebbers naar zalen in heel Nederland te trekken voor een unieke interactieve concertervaring

Jolien Plat

Door Jolien Plat

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 28 september 2023

Waarom we jou nodig hebben

We zijn een concertreeks aan het voorbereiden genaamd 'Games in Concert: The Score'. Een combinatie van een interactieve concertervaring (het publiek speelt een game die de muziek beïnvloedt) en de mooiste videogame-muziek. De spreiding van de concerten en een budget dat niet bij de omvang van het project past maken het lastig een goede planning in tijd en geld te maken om de concerten onder de aandacht te brengen. We zoeken een ervaren marketing/communicatieprofessional die kan helpen met het uitwerken van een passend marketingplan.

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Wat we al hebben

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Er ligt een basis-comunicatieplan afkomstig uit een subsidieaanvraag die voor dit project is gedaan
  • Er is artwork maar dat behoeft wellicht doorvertaling
  • Uit een try-out hebben we videomateriaal die inzicht geeft in de interactieve concertervaring

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🧭 Communicatie strategie

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Jolien Plat

Help Jolien de Communicatie strategie te verbeteren

Jolien is jouw contactpersoon voor dit project

Help Metropole Orkest

Advies over Marketing concept 'Games in Concert'

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
Metropole Orkest
Metropole Orkest

De missie van Metropole Orkest.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Hilversum

Het samen genieten van muziek brengt mensen dichter bij elkaar. Onze muziek reflecteert op de wereld om ons heen, we omarmen de diversiteit aan muziekculturen, overstijgen grenzen en brengen werelden samen door mensen in alle hoeken van de maatschappij te inspireren en in vervoering te brengen met de mooiste muziek. Met als leitmotif vernieuwing en doorontwikkeling van orkestrale muziek..

Lees meer

Professionals over Metropole Orkest

Ellen 👐 Digital Projectmanager

💛
rating-stars

"Fijne organisatie, heel fijn contact om mee samen te werken, heb het idee dat mijn inspanningen werden gewaardeerd."

Ellen