e9a16a99-863d-403e-8c13-6fbc85cd2cba

Impact verhalen

Organisatie in het kort

Mauritshuis

In ons museum kan iedereen zich thuisvoelen om te leren, te ontspannen en te genieten. We bieden een onvergetelijke ervaring.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Educatie

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
🚀

We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak in.

apostrophe-beginning

Unieke kans - help mee de viering van 200 jaar Mauritshuis tot een succes te maken!

Boudewijn Koopmans

Boudewijn Koopmans

Mauritshuis

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Het Mauritshuis bestaat in 2022 200 jaar. Hiervoor worden allerlei bijzondere projecten georganiseerd; van tentoonstellingen tot een documentaire en van street art in Den Haag tot een cultureel festival. We hebben heel veel ideeën en heel veel projecten in de pijplijn, maar het team is echter te klein om alles zelf te doen: er moet een flink aantal personen, fondsen en bedrijven om een bijdrage worden gevraagd. We hebben de behoefte aan hulp met tekst en vormgeving van de vraag.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een inspirerend concept voor een blog, testimonial, interview of case waarmee wij onze impact goed over kunnen brengen.
  • Uitgewerkt in goed geschreven en aansprekende content die in lijn ligt met onze merkidentiteit en communicatiedoelstellingen.
  • 1 tot 3 uitgewerkte verhalen die we zelf online kunnen verspreiden en presenteren.
  • We staan erg open voor creatieve ideeën en advies.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een copywriter die goed geschreven en aansprekende content voor ons kan schrijven (in de vorm van een blog, interview, testimonial of case), waarmee onze impact zichtbaar wordt.

  • De vaardigheid om boeiende blog posts, interviews, testimonials of cases te schrijven.
  • Jij kan onze impact helder en aansprekend communiceren.
  • Je kan het verhaal en onze impact goed overbrengen met tekst.
✍️ Copywriting

Dit hebben we al in huis

  • Missie en visie.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Globale content richting(en).
  • We hebben al een case (met bijbehorende informatie) die gebruikt kan worden.

Mauritshuis
Mauritshuis

De missie van Mauritshuis.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Den Haag

In het Mauritshuis bieden we een thuis voor iedereen die zich wil laten raken door onze collectie uit de tijd van Rembrandt en Vermeer. Jaarlijks ontvangen we meer dan 400.000 bezoekers. En online nog veel meer. We bestaan al bijna 200 jaar en tegelijkertijd willen we zo relevant mogelijk blijven. Dit doen we door nieuwe doelgroepen te trekken en bezig te zijn met maatschappelijke thema's.

Lees meer