Macula 2

Onderzoekers voor Maculadegeneratie Awareness

Organisatie in het kort

MaculaVereniging

Maculadegeneratie is de meest voorkomende oorzaak van slechtziendheid

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

20-30 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met jouw steun verkrijgen we inzicht in hoe bekend de oogziekte Maculadegeneratie is. Dit helpt ons preventieve tips beter te gronden, zodat ze meer impact hebben.

Heleen wilke

Heleen wilke

MaculaVereniging

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Heb je nog nooit gehoord van Maculadegeneratie? Geen zorgen, je bent niet de enige. Wij plannen een onderzoek naar hoe bekend deze oogaandoening is. Twee jaar geleden deden we al zo'n onderzoek, en toen was maar 10% bekend met deze aandoening. Dit terwijl vroege herkenning cruciaal kan zijn. We zijn benieuwd of onze inspanningen de afgelopen jaren de bekendheid hebben vergroot. We richten ons op twee specifieke groepen: mensen boven de 50 en huisartsen. We willen graag van beide groepen weten of zij maculadegeneratie kennen en welke signalen zij herkennen als urgent.

Hier zijn we naar op zoek

  • Hulp met het in kaart brengen van een nieuwe doelgroepsegment d.m.v. kwantitatief onderzoek, zoals: deskresearch of enquêtes.
  • Inzichten vertaald naar doelgroepsegmenten o.b.v. kenmerken: psychologie, geografie, leeftijd, geslacht etc.
  • Advies over de potentie van deze doelgroep en tips in het benaderen ervan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een business developer of marketeer die een kwantitatief marktonderzoek kan uitvoeren en deze kan vertalen naar doelgroepsegmenten. Benodigd: ervaring met kwantitatieve onderzoeksmethoden zoals enquêtes of deskresearch.

🔖 Uitzoeken en regelen
👩‍💻 UX
🚏 Digital Strategy

Dit hebben we al in huis

  • De doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.

  • Opstellen van een vragenlijst voor een enquete.
  • Hulp bij het uitvoeren van het onderzoek, bijv: enquêteren.

De missie van MaculaVereniging .

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Haarlem

De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.

Lees meer