
Hulp bij Kwantitatief Onderzoek
Organisatie in het kort
Impact thema’s
Project details
20-30 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met jouw hulp kunnen we zicht krijgen op de bekendheid van MD. Op basis hiervan verwachten wij dat onze adviezen in de preventieve sfeer in vruchtbaarder aarde vallen.

Heleen wilke
MaculaVereniging
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Het woord Macula is zo onbekend onder de mens en wij streven ernaar om dit te veranderen. Een vroegtijdige diagnose kan namelijk latere klachten verminderen. Onze doelgroep is de 6o plusser en de huisarts, van beiden groepen zouden we willen weten of zij maculadegeneratie kennen en wat de signalen zijn. Uiteraard gaan we je helpen met het opstellen van een vragenlijst & het enquêteren.
Hier zijn we naar op zoek
- Hulp met het opzetten van een kwantitatief onderzoek naar een doelgroep d.m.v. enquêtes.
- Samen een vragenlijst opstellen.
- De data van het onderzoek overzichtelijk gemaakt in een document.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een business developer of marketeer die een kwantitatief marktonderzoek kan uitvoeren en deze kan vertalen naar doelgroepsegmenten. Benodigd: ervaring met kwantitatieve onderzoeksmethoden zoals enquêtes of deskresearch.
Dit hebben we al in huis
- De doelgroepen die we willen bereiken: huisartsen & 60 plussers
- De doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.


De missie van MaculaVereniging .
De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.