Creatief campagne concept

MaculaVereniging
De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is. Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit. Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.
Help MaculaVereniging
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Help met jouw inzet mee onnodig snel blind worden door maculadegeneratie te voorkomen.

Door Heleen wilke
Anders
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 01 januari 0001
Waarom we jou nodig hebben
De missie van de MaculaVereniging is steun te bieden aan mensen met maculadegeneratie (MD, de meest voorkomende oorzaak van verregaande slechtziendheid door verlies van het centrale deel van het zicht. Bij de droge vorm van MD gaat het zicht heel langzaam achteruit, meestal bij beide ogen. Er nog geen behandeling voor. Bij de natte vorm gaan ogen vaak snel achteruit, soms al in enkele dagen of weken. Dat is heel beangstigend. Hier is wel een behandeling voor, maar je moet daar zo snel mogelijk mee beginnen. Dat kan wanneer je gewaarschuwd bent door de symptomen te kennen.
Wat ga je doen?
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
- Aan de natte vorm van maculadegeneratie (MD) is meestal wel wat te doen, namelijk het injecteren van het oog met een vaatgroei remmend middel. Dit kan de aantasting van het gezichtsvermogen vertragen en soms verminderen. Maar dan moet je wel zo snel mogelijk met die behandeling beginnen want de aantasting kan zo snel gaan dat elke dag telt! Dus is het van groot belang dat zoveel mogelijk mensen bekend zijn met de aandoening MD en de eerste symptomen ervan herkennen. Daarvoor moet je weten welke dat zijn. Het breder bekend maken van MD en haar symptomen en het weten wat er daarna te doen staat is het doel van de campagne die wij in gedachten hebben. Van de vrijwilliger wordt hulp verwacht bij het ontwikkelen van een campagneconcept dat binnen het beperkte budget van onze patiëntenvereniging valt.
Wat we al hebben
- Doel van de campagne.
- Budgettering.
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
- Veel informatie over de verschillende vormen van maculadegeneratie en de MaculaVereniging is te vinden op: www.maculavereniging.nl
- Er komen per jaar ongeveer 18.500 nieuwe gevallen van maculadegeneratie bij, waarvan ongeveer 20% de natte vorm van de aandoening heeft.
- Vanaf 55 jarige leeftijd neemt de kans op maculadegeneratie toe en zal 1 op de 5 mensen de aandoening krijgen.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.

Help Heleen de Creative Concepting te verbeteren
Heleen is jouw contactpersoon voor dit project
Help MaculaVereniging
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van MaculaVereniging .
De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.