
Social media campagne

Lost in Europe
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Help Lost in Europe
Social media campagne
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen
Asiel en migratie is een belangrijk onderwerp, de diepgravende journalistieke producties die wij maken mogen niet ondersneeuwen bij het dagelijkse nieuws. Als onze verhalen beter gelezen worden dragen we positief bij aan maatschappelijke debat.

Door Geesje van Haren
Oprichter
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 25 juni 2025
Waarom we jou nodig hebben
We willen onze zichtbaarheid in Nederland vergroten, Lost in Europe is een Europees initiatief dat in veel landen een beetje publiceert en daardoor niet bij iedereen bekend is. We willen onze artikelen recht aan doen door veel meer lezers te bereiken en impact te creëren op de inhoud van onze publicaties.
Wat ga je doen?
- Vertaal ons campagne idee naar een creatief social media campagne concept
- Creëer 5 campagne assets (bijvoorbeeld visuals, taglines, short copy, captions en social media posts)
- Bepaal samen met ons de exacte scope van de opdracht
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig
- Omdat wij een journalistiek platform zijn is er meer dan voldoende content
- Er mag in het Nederlands en Engels gewerkt worden
- Gevoel voor de kwetsbare doelgroep waar wij over berichten is een must
Wat we al hebben
- Globaal idee van het concept en doelgroep
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts.
- Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
- Vaardigheid in het creëren van social media posts
- Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken

Help Geesje de Grafisch Design te verbeteren
Geesje is jouw contactpersoon voor dit project
Help Lost in Europe
Social media campagne
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen


De missie van Lost in Europe.
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer