9b521b04-ac91-4601-99a2-2818792f482a

Social media campagne

Lost in Europe

Lost in Europe

Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

Help Lost in Europe

Social media campagne

Uren

8 tot 14 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Er zijn 0 inschrijvingen

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Asiel en migratie is een belangrijk onderwerp, de diepgravende journalistieke producties die wij maken mogen niet ondersneeuwen bij het dagelijkse nieuws. Als onze verhalen beter gelezen worden dragen we positief bij aan maatschappelijke debat.

Geesje van Haren

Door Geesje van Haren

Oprichter

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 25 juni 2025

Waarom we jou nodig hebben

We willen onze zichtbaarheid in Nederland vergroten, Lost in Europe is een Europees initiatief dat in veel landen een beetje publiceert en daardoor niet bij iedereen bekend is. We willen onze artikelen recht aan doen door veel meer lezers te bereiken en impact te creëren op de inhoud van onze publicaties.

Wat ga je doen?

  • Vertaal ons campagne idee naar een creatief social media campagne concept
  • Creëer 5 campagne assets (bijvoorbeeld visuals, taglines, short copy, captions en social media posts)
  • Bepaal samen met ons de exacte scope van de opdracht
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig
  • Omdat wij een journalistiek platform zijn is er meer dan voldoende content
  • Er mag in het Nederlands en Engels gewerkt worden
  • Gevoel voor de kwetsbare doelgroep waar wij over berichten is een must

Wat we al hebben

  • Globaal idee van het concept en doelgroep
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🎨 Grafisch Design
🌕 Creative Concepting
🌎 Social Media
📢 Campagnes
✍️ Copywriting
🖼 Canva / Design tool

Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts.

  • Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
  • Vaardigheid in het creëren van social media posts
  • Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken
Ik wil graag helpen Stel een vraag
Geesje van Haren

Help Geesje de Grafisch Design te verbeteren

Geesje is jouw contactpersoon voor dit project

Help Lost in Europe

Social media campagne

Uren

8 tot 14 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Er zijn 0 inschrijvingen

Hoe het werkt?

Klik hier
Ik wil graag helpen
Lost in Europe
Lost in Europe

De missie van Lost in Europe.

🕊Mensenrechten
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

Lees meer