
Strategisch advies over Marketing
Organisatie in het kort

Internationale Kinderhulp zet zich in om het leven van weeskinderen overal ter wereld ingrijpend te verbeteren. Door onze inzet bieden we kansarme kinderen uitzicht op een hoopvolle toekomst. Zo krijgt een kansloos kind een kansrijke toekomst.
Lees meerImpact thema’s
Project details
5-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
Starten binnen één maand
Wij staan open voor nieuwe fondsenwervingsideeën en/of strategieën die werken.

Vasili Triantos
Internationale Kinderhulp
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Internationale Kinderhulp (IKN) bestaat dit jaar 30 jaar. IKN werft fondsen onder bedrijven, instellingen, vermogensfondsen en particuliere donateurs. Met de donaties wordt in 12 landen ongeveer 500 verlaten- en weeskinderen de kans gegeven op een kansrijke toekomst. De kinderen worden in onze eigen kinderdorpen in een gezinsverband opgevoed. Ze krijgen verzorging en psychologische ondersteuning, omdat ze vaak traumatische ervaringen hebben opgelopen. Na opgeleid te zijn verlaten ze ons project. Ons donateursbestand is aan het vergrijzen en we zoeken nieuwe mogelijkheden om fondsen te werven
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
- Wij zijn op zoek naar ideeën om ons donateursbestand uit te breiden rekening houdend met een beperkt budget. Immers proberen zo veel mogelijk naar de projecten te sturen. IKN werkt overigens enkel met vrijwilligers.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Missie en visie.
- Onze doelgroep zijn mensen in de leeftijf van +45 jaar die dit soort doelen een warm hart toedragen.


De missie van Internationale Kinderhulp.
Een kansloos verlaten- of weeskind weer een gezin geven om in op te groeien. En door middel van een goede opvoeding, goede zorg geven, een goede opleiding en vooral een fijne jeugd ondanks dat het kind vaak een trauma heeft opgelopen voordat ze bij ons kwamen. Zodra het kind volwassen is en op eigen benen kan staan zorgen we samen ervoor dat het kind een mooie toekomst krijgt.
Lees meer