Strategisch advies over ambassadeursschap
Organisatie in het kort
Twee miljoen mensen in Nederland ondervinden ernstige last van gehoorverlies, tinnitus, Ménière en andere oorklachten. Hoormij∙NVVS zorgt ervoor dat mensen met een hooraandoening goed geïnformeerd zijn, elkaar kunnen ontmoeten en hun belangen worden behartigd.
Lees meerImpact thema’s
Project details
5-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Vanuit huis
Starten binnen één maand
Met jouw kennis kunnen we ambassadeurs aan ons binden die bijdragen aan onze naamsbekendheid, hogere bezoekersaantallen en meer donateurs.
Wil Verschoor
Hoormij∙NVVS
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We willen ambassadeurs inzetten die onze aandoeningen (slechthorendheid, tinnitus/oorsuizen, problemen met evenwicht) een gezicht geven. Van meerdere BN-ers is bekend dat zij gehoorschade hebben. Wij willen graag deze BN-ers inzetten als ambassadeurs voor tinnitus, maar we missen de expertise om van het ambassadeurschap een structureel succesverhaal te maken. Voordat we mogelijke ambassadeurs benaderen, willen we graag bekijken of het mogelijk is om een format te ontwikkelen. Bijvoorbeeld: Welke aandoening wordt er in het licht gezet? Vertellen van persoonlijke ervaringen met de aandoening? Wat is de essentie van de interventie met Hoormij voor die persoon?
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, ambassadeurs, missie & identiteit en propositie.
- Een startplan waar de besproken onderwerpen worden teruggekoppeld.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
De missie van Hoormij∙NVVS.
Slechter horen of te maken hebben met een gehoor- en evenwichtsaandoening kan een strijd zijn. Met jezelf, voor acceptatie. Met mensen in je omgeving, die niet echt door hebben wat je meemaakt. Het zegt niets over de kwaliteiten, maar door bijvoorbeeld vermoeidheid, concentratieproblemen of overprikkeling is het wel van invloed op je functioneren. Wij begrijpen dat. We willen dat iedereen met een hooraandoening, dit zijn er zowat twee miljoen in Nederland, mee kan doen in de samenleving. Daar werken we aan door de belangen van mensen met een hooraandoening te behartigen, betrouwbare informatie te geven en door mensen bij elkaar te brengen (lotgenotencontact). Wij horen deze mensen.
Lees meer