
Strategisch advies over Business Model
Mensen met een gehooraandoening kunnen bij ons terecht voor info en contact. Als patiëntenvereniging willen we meer uithalen uit het lidmaatschap die we aanbieden en willen we samen met jou een sterke propositie neerzetten. 💥

Hoormij∙NVVS
Slechter horen of te maken hebben met een gehoor- en evenwichtsaandoening kan een strijd zijn. Met jezelf, voor acceptatie. Met mensen in je omgeving, die niet echt door hebben wat je meemaakt. Het zegt niets over de kwaliteiten, maar door bijvoorbeeld vermoeidheid, concentratieproblemen of overprikkeling is het wel van invloed op je functioneren. Wij begrijpen dat. We willen dat iedereen met een hooraandoening, dit zijn er zowat twee miljoen in Nederland, mee kan doen in de samenleving. Daar werken we aan door de belangen van mensen met een hooraandoening te behartigen, betrouwbare informatie te geven en door mensen bij elkaar te brengen (lotgenotencontact). Wij horen deze mensen.
Help Hoormij∙NVVS
Strategisch advies over Business Model
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
Onze droom is dat we - geïnspireerd door jou - meer leden en donateurs aan ons kunnen binden. En zo meer kunnen betekenen voor onze grote doelgroep: mensen met een gehooraandoening.

Door Wil Verschoor
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 23 februari 2022
Waarom we jou nodig hebben
Als patiëntenvereniging kunnen mensen lid worden van ons, waar ze o.a. lotgenoten contact, ons magazine en meer informatie kunnen krijgen. Wij hopen met jou uit te denken hoe dit lidmaatschap in moeten richten. Wat wordt het businessmodel? Wat levert lidmaatschap op? Waarom zou je lid of abonnee worden? Wij missen de tijd en expertise om dit goed neer te zetten. Terwijl we wel een goed product hebben (oa drukbezochte website).
Wat ga je doen?
- 2 tot 4 één uur strategiesessies met een strategische business developer waarin jullie een aantal onderwerpen behandelen.
- Het gaat om het uitkristalliseren van een nieuwe propositie. Denk aan onderwerpen als positionering, doelgroep, dienst/product, value proposition, business model canvas (invulling samen te bepalen).
- Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Verschillende ideeën voor nieuwe proposities/services.
- De doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
- Er is een strategisch plan 2019-2023
- Een goedbezochte website www.stichtinghoormij.nl
- 20.000 abonnees op een gratis digitale nieuwsbrief
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strategische business developer, die als sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als positionering, markt(behoefte), proposities, value proposition, business model canvas, etc.
- Ervaring met het verbeteren van bedrijfsstrategieën, zoals positionering, marktbehoeften en proposities.
- Jij bent bekend met tools zoals het Business Model Canvas en kan deze effectief toepassen.
- Je wilt graag helpen door het delen van jouw kennis en advies.

Help Wil de Business Model Canvas te verbeteren
Wil is jouw contactpersoon voor dit project
Help Hoormij∙NVVS
Strategisch advies over Business Model
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Hoormij∙NVVS.
Slechter horen of te maken hebben met een gehoor- en evenwichtsaandoening kan een strijd zijn. Met jezelf, voor acceptatie. Met mensen in je omgeving, die niet echt door hebben wat je meemaakt. Het zegt niets over de kwaliteiten, maar door bijvoorbeeld vermoeidheid, concentratieproblemen of overprikkeling is het wel van invloed op je functioneren. Wij begrijpen dat. We willen dat iedereen met een hooraandoening, dit zijn er zowat twee miljoen in Nederland, mee kan doen in de samenleving. Daar werken we aan door de belangen van mensen met een hooraandoening te behartigen, betrouwbare informatie te geven en door mensen bij elkaar te brengen (lotgenotencontact). Wij horen deze mensen.
Lees meer