Corona Initiatief: Creatieve campagne + print/social uitwerking
Organisatie in het kort
Iedereen merkt dat het zorgsysteem steeds zwaarder belast raakt en dat mensen in andere vitale beroepen als productiewerk of in de voedselindustrie hun eigen gezondheid op het spel zetten om voor anderen te zorgen. We willen saamhorigheid nog sterker maken en laten voelen dat we als samenleving sterk staan en ontzettend dankbaar zijn.
Lees meerImpact thema’s
Project details
20-30 uur in totaal
Verspreid over 3-5 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Er heerst een onkenbare crisis op dit moment waarbij we veelal moeten toekijken hoe de vitale beroepen steeds zwaarder belast worden. Door ons te helpen met dit project, draag jij je steentje bij aan het steunen van de mensen die zo hard voor onze gezondheid aan het werk zijn!
Hugo Melis
Glamorousgoat
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Say thanks is een mobiele app waarmee mensen vanuit huis een persoonlijke boodschap kunnen delen met medewerkers in vitale beroepen. Wanneer je je aanmeldt in de app kun je een video opnemen voor iemand waar je mee gematcht wordt op basis van beroepsgroep om te bedanken. Je kiest deze beroepsgroep zelf en kunt vervolgens een persoonlijke boodschap opnemen. De app is op vrijwillige basis ontwikkeld door app-ontwikkelaar Glamorous Goat en wordt gratis beschikbaar gesteld in de app-store en play-store. We willen hiermee bereiken dat iemand die de afgelopen weken hard heeft gewerkt, uitgeput is van de crisis door middel van het openen van de app weer even vernieuwde energie krijgt en de kracht heeft om weer door te zetten. Om de app onder de aandacht te brengen willen we diverse platforms inzetten. Het is de bedoeling om de media op te zoeken maar ook sociale media zal hierin belangrijk zijn. Snelheid is van cruciaal belang in deze campagne want het is een actueel probleem waar we op in willen springen. Daarnaast zoeken we eigenlijk een manier om de app te sponseren wanneer er veel gebruik van gemaakt gaat worden. Er zal dan bijvoorbeeld grotere servercapaciteit nodig zijn. We zitten daarvoor bijvoorbeeld te denken aan Crowdfunding of sponsoring. Het zou fijn zijn als dit meegenomen kan worden in de campagne.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept campagne concept dat past bij onze beschikbare middelen, merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline, rationale, mock-ups etc).
- Uitgewerkte design voor bijvoorbeeld een printuiting en een social media post.
- Oplevering klaar voor gebruik. Bijvoorbeeld drukklaar of op social media post formats.
- De boodschap moet 100% helder zijn: een hart onder de riem van mensen in vitale beroepen.
- De uitstraling moet liefdevol en saamhorigheid zijn.
- De video’s kunnen vanuit de app ook gedeeld worden op social media. Dit kan ook weer een kettingreactie teweeg brengen.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts of print uitingen.
- Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
- Vaardigheid in het creëren van bijvoorbeeld social media posts of printmaterialen.
- Je vind het leuk om ideeën te delen en samen te werken.
Dit hebben we al in huis
- Budgettering
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
- De app is zo goed als af en de huisstijl kan gebruikt worden.
Waarom is dit project belangrijk?
Iedereen merkt dat het zorgsysteem steeds zwaarder belast raakt en dat mensen in andere vitale beroepen als productiewerk of in de voedselindustrie hun eigen gezondheid op het spel zetten om voor anderen te zorgen. We willen saamhorigheid nog sterker maken en laten voelen dat we als samenleving sterk staan en ontzettend dankbaar zijn.
De missie van Glamorousgoat.
Glamorous Goat heeft een simpele missie. We bouwen apps die een plekje waard zijn op je smartphone. Apps die hoog scoren op gebruiksvriendelijkheid en er lekker uitzien.
Lees meer