Drew Jemmett Qecwgrtg578 Unsplash

Tone of Voice guide

Organisatie in het kort

Frank about tea

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Innovatie
💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Armoede

Project details

⏱️

12-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
apostrophe-beginning

Met een betere tone of voice kunnen we sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon!

David Kellerman

David Kellerman

Frank about tea

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Een consistentere tone of voice, is een beter bereik onder onze doelgroep, betekent meer sales en sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon. Kun jij kijken waar onze tone of voice aan consistentie verliest, of waar aangescherpt moet worden?

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige tone of voice.
  • Een document met communicatie richtlijnen voor ons merk (bijvoorbeeld de schrijfwijze, de toon, voor wie (doelgroepen), terminologie (wat zeggen we wel & en wat niet), etc.)
  • Startplan met duidelijke praktijk voorbeelden.
  • Duidelijke vertaling van tone of voice naar verschillende kanalen.
  • Eventueel begeleiding in implementatie (niet noodzakelijk).

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een communicatie expert die een duidelijke Tone of Voice Guide kan opstellen. Benodigd: ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

✍️ Copywriting
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Huidige missie, visie en waarden.
  • Een idee van de persoonlijkheid die je graag wilt overbrengen.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Brand landscape.
  • Basis tone of voice.

  • Je kan me ook alvast een vraag stellen via de knop hieronder!
Frank about tea
Frank about tea

De missie van Frank about tea.

💡Innovatie
🌱 Start-up fase
📍Haarlem

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Lees meer

Professionals over Frank about tea

Roy 👐 Social Media strategie sessies

💛
rating-stars

"David is erg fijn om mee samen te werken. Hij is duidelijk, snel in reactie, en denkt goed mee. Erg fijn om een klus voor Frank About Tea te doen!"

Roy

Melissa 👐 User Experience Coach

551ed88e-7c9f-4ab2-84fb-c1ab5c56ceeb
💛
rating-stars

"Achter deze mooie en eerlijke thee producten, zitten ondernemers die weten waar ze het over hebben. Soms wil je als ondernemer het liefste alles zelf doen, maar mis je net die extra kennis om het af te maken, heb je af en toe een zetje in de juiste richting nodig of zoek je hulp bij de puntjes op de i zetten. Soms zijn een paar stappen terug noodzakelijk om verder vooruit te kunnen. Dat maakte deze samenwerking zo fijn, ik heb een aanzet kunnen doen voor de structuur van de nieuwe website en ik heb mijn kennis en advies kunnen overdragen aan David. Ik merkte dan ook dat hij hier zelf ook gelijk mee aan de slag ging, waardoor het echt een samenwerking was. Het was een fijne en inspirerende samenwerking en een mooi doel om aan bij te kunnen dragen. Ik blijf Frank About Tea zeker volgen en ik kijk er naar uit om de resultaten te zien."

Melissa

Walter 👐 B2B Customer Journey

6c47049c-4f2f-457c-a87b-adeb61112526
💛
rating-stars

"Erg leuk, jong en energiek bedrijf met dito medewerkers. Prettig in de samenwerking om bedrijfsprocessen te optimaliseren en nieuwe markten te verkennen."

Walter