
Tijdelijk teamlid: Social Media Marketeer
Project details
💒 Frank about tea
🛠️ Online marketing
💻 Enkel vanuit huis
Organisatie in het kort
Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools
- Innovatie
- Duurzaamheid, natuur en milieu
- Armoede
Profiel vrijwilliger
Een Social Media Marketeer die een effectieve social media campagne voor Facebook voor een bepaalde periode kan opzetten en runnen. Benodigd: ervaring met targeting via Facebook Ads Manager.
Beschikbaarheid2/3 uur per week voor 3 maanden
Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Meer mensen bereiken via Facebook Ads, is meer mensen die onze heerlijke thee gaan drinken. Zo voorzien we meer boeren we voorzien van een leefbaar loon. Simple as that :)
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Wij zijn een impact driven consumer brand, maar komen handen tekort. Meer handen, betekent dat we meer consumenten kunnen bereiken en daarmee mee impact kunnen realiseren voor onze boeren in Sri Lanka en Kenia. Ga jij voor ons je handen uit je mouwen steken om te helpen met het runnen en optimaliseren van onze Facebook Campagnes een aantal uur per week?
Wat hebben we nodig?
- Hulp met het opzetten/schrijven van Facebook Ads.
- Met deze Ads willen we klanten aan ons verbinden.
- Training/advies hoe we deze campagne(s) kunnen monitoren, om toekomstige Ads te kunnen verbeteren.
- Een aantal uur per week (in overleg) hulp met de executie van onze (retargeting) FB campagne
Wat hebben we al?
- De doelen van deze campagne.
- Social Media pagina’s van onze organisatie.
- Google Analytics.
- Google Tag Manager.
- Budget voor advertenties.
- Bestaande campagnes die grotendeels geoptimaliseerd moeten worden.
- Brand landscape.
- Customer journey/user persona etc.


Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea

Wie ga jij helpen?
Wat doen ze
Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!
Waar ze trots op zijn
- We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
- Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
- We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
- We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)