Bbh Singapore D2hs0grfcpq Unsplash

Social Media strategie sessies

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Social Media

⏱️ 4-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Elke kop thee die wij extra verkopen helpt een theeboer met een leefbaar loon. Daarbovenop investeren we 2% van onze omzet in farmer field schools. Meer zichtbaarheid = meer happy farmers :)
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij hebben te weinig expertise om echt onze zichtbaarheid op social media te pushen. Graag kijken we samen met jou hoe we beter gebruik kunnen maken van onze social kanalen. Wat plaatsen we waar? hoe vaak? En hoe doen we dit?

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelstellingen, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Eén keer per maand een korte check-in voor inhoudelijke feedback op documenten en voortgang. (in overleg)

Wat hebben we al?

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Instagram & facebook account met 1300 volgers.
  • Redelijk inzicht in onze doelgroep.
  • Creatives en vrij goede copy.
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen.
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creëren voor onze boeren, door daar te verpakken, te blenden en nieuwe smaken te bedenken.
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage.
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)

Professionals over Frank about tea

Melissa 👐 User Experience Coach

Achter deze mooie en eerlijke thee producten, zitten ondernemers die weten waar ze het over hebben. Soms wil je als ondernemer het liefste alles zelf doen, maar mis je net die extra kennis om het af te maken, heb je af en toe een zetje in de juiste richting nodig of zoek je hulp bij de puntjes op de i zetten. Soms zijn een paar stappen terug noodzakelijk om verder vooruit te kunnen. Dat maakte deze samenwerking zo fijn, ik heb een aanzet kunnen doen voor de structuur van de nieuwe website en ik heb mijn kennis en advies kunnen overdragen aan David. Ik merkte dan ook dat hij hier zelf ook gelijk mee aan de slag ging, waardoor het echt een samenwerking was. Het was een fijne en inspirerende samenwerking en een mooi doel om aan bij te kunnen dragen. Ik blijf Frank About Tea zeker volgen en ik kijk er naar uit om de resultaten te zien.

Walter 👐 B2B Customer Journey

Erg leuk, jong en energiek bedrijf met dito medewerkers. Prettig in de samenwerking om bedrijfsprocessen te optimaliseren en nieuwe markten te verkennen.