Egle Sidaraviciute Tsyniyzikiq Unsplash
🌱 Ik wil helpen

PR strategie sessies

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ PR

⏱️ 4-12 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een PR/ communicatie specialist, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) PR thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met zaken als doelgroep & media, PR content, PR kalender en persbericht.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🌱 Ik wil helpen
Door meer zichtbaar te zijn bij waar onze doelgroep zich bevindt, zijn we in staat om meer mensen te verbinden en daarmee meer boeren aan een leefbaar loon te helpen.
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We willen meer zichtbaarheid creëren, om meer klanten te bereiken, waardoor we uiteindelijk meer theeboeren aan een leefbaar loon kunnen helpen. Meer weten van PR gaat ons helpen dit te bereiken, sinds we hier nog niet genoeg van af weten!

Wat hebben we nodig?

  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelgroep & media, PR content, PR kalender en persbericht.
  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.

Wat hebben we al?

  • Een organisatie met een mooi verhaal.
  • Brand landscape.
  • Bestaande website.
  • Eerdere PR-artikelen en persberichten.
  • Persfoto's.
David Kellerman
David Kellerman
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)