Edgar Castrejon 1Csavdwfiew Unsplash

Missie, visie en waarden

Organisatie in het kort

Foodwatch

Foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Vanuit huis

apostrophe-beginning

Als dé onafhankelijke voedselwaakhond van Nederland stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de rotte plekken in onze voedselvoorziening.

Nicole van Gemert

Nicole van Gemert

Foodwatch

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Wij zijn een ambitieuze NGO met een missie en een visie, maar het ontbreekt ons aan tijd en specialistische kennis om onze missie en visie te concretiseren en het merk 'Foodwatch' te versterken. Wie zoeken iemand die ons daarmee kan helpen, zodat wij dit over kunnen brengen aan een groter publiek.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
  • Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
  • Strategisch overleg/sparren over deze activiteiten en de het kerndoel dat organisatie nastreeft.
  • Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

  • Je bent goed met taal en weet hoe je onze boodschap effectief overbrengt naar ons publiek.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met merkontwikkeling, communicatie of strategie.
✍️ Copywriting
🎯 Missie en Visie
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor de project.
  • Een idee van de boodschap die je graag wilt overbrengen.
  • Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.

Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

65b37209-b841-478d-a29b-27e566af03b1
💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

cb4f66cc-b8c0-480b-91dd-b78444d7b1c8
💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

c67ffb66-e27c-46b4-8bb7-106844e57731
💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk

Stacey 👐 Social Media posts ontwerpen

💛
rating-stars

"Foodwatch is een hele fijne club om voor te werken! "

Stacey