Felipe Furtado 2Zdxqgtzefe Unsplash

Marketing strategie sessies

Organisatie in het kort

Foodwatch

Foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid.

Nina Bidault

Nina Bidault

Foodwatch

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Bij het nadenken over onze rapportages van de diverse fondsenwervingskanalen, (TM, DM, Nieuwsbrieven en website) werden we ons ervan bewust dat we iemand nodig hebben om verder te kijken dan we nu zelf doen / kunnen. Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid. Op die manier willen we onze doelgroep uitbreiden. Hoe bereiken we online de mensen die geïnteresseerd zijn maar nog niet bij ons betrokken zijn? Hoe kunnen we het geefgedrag beïnvloeden van onze nieuwsbrief abonnees en signers?

Hier zijn we naar op zoek

  • 2 tot 4 één uur strategiesessies met een strategische marketing professional.
  • Waarin jullie de volgende onderwerpen behandelen: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.

Waarom is dit project belangrijk?

Het zijn moeilijke tijden voor NGOs. In onze strijd voor gezond, eerlijk en veilig voedsel hebben wij donaties nodig, mede omdat wij 100% onafhankelijk willen zijn van overheid en bedrijfsleven. Campagnevoeren kunnen wij goed, nu nog de fondsen die dat mogelijk kunnen maken.

Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

65b37209-b841-478d-a29b-27e566af03b1
💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

cb4f66cc-b8c0-480b-91dd-b78444d7b1c8
💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

c67ffb66-e27c-46b4-8bb7-106844e57731
💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk

Stacey 👐 Social Media posts ontwerpen

💛
rating-stars

"Foodwatch is een hele fijne club om voor te werken! "

Stacey