Thomas Le Prjhn4mbsmm Unsplash (1)

Flexibele Social Media ondersteuning

Weet jij eigenlijk wat er in jouw favoriete gezonde snack zit? Of wordt je opgelicht waar je bij staat? Als foodwatch laten we via onze socials zien hoe transparant jouw voedsel nu echt is. Daar kunnen we wel wat ondersteuning bij gebruiken!

Foodwatch

Foodwatch

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Help Foodwatch

Flexibele Social Media ondersteuning

Uren

Duur: 2 tot 3 maanden, 2-4 uur p/week

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 8 tot 12 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Weet jij eigenlijk wat er in jouw favoriete snack zit? Jij kunt laten zien hoe transparant voedsel nu echt is! Zo kunnen we meer mensen kennis laten maken met foodwatch en meer druk zetten op de politiek & voedingsindustrie.

Liz  Kunst

Door Liz Kunst

Anders

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 05 april 2023

Waarom we jou nodig hebben

We willen dat bedrijven hun klanten open en eerlijk voorlichten over de voedselproducten die ze verkopen. En we willen dat de overheid hiervoor de voorwaarden schept via wet- en regelgeving. Alleen dan kunnen consumenten zelf kiezen wat ze eten. Er is zoveel te vertellen, want in de wereld van voedsel is het nog steeds niet altijd pluis. Maar, wij hebben vaak niet de tijd om alle content te maken die we willen. Ondersteuning in de uitvoering hierin zou ons heel erg helpen!

Wat ga je doen?

  • Tijdelijke ondersteuning voor onze social media, voor een periode van 2 tot 3 maanden, voor 2-4 uur per week (in overleg).
  • Het beheren van onze Social kanalen. Denk aan: het bedenken, uitwerken en posten van goed geschreven en aansprekende posts voor onze Social Media kanalen.
  • Het plannen van de posts in de vorm van een content kalender.
  • De exacte tijdsinvulling is flexibel in te richten met jouw agenda. We bepalen samen wat we oppakken en hoe we dat invullen.

Wat we al hebben

  • Onze organisatie Social Media account(s)
  • Missie en visie document.
  • Een contentkalender.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌎 Social Media
✍️ Copywriting

Een Social Media specialist die ons kan ondersteunen in het beheren van onze social media kanalen. Benodigd: ervaring met het creëren en plaatsen van posts.

Liz  Kunst

Help Liz de Social Media te verbeteren

Liz is jouw contactpersoon voor dit project

Help Foodwatch

Flexibele Social Media ondersteuning

Uren

Duur: 2 tot 3 maanden, 2-4 uur p/week

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 8 tot 12 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Marike 👐 Korte animatie

💛
rating-stars

"Duidelijke, heldere en enthousiaste samenwerking. Was leuk en ik was blij met het resultaat."

Marike

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk