cce78359-79e7-4892-94de-510ddeac533e

Strategisch advies over Marketing

Organisatie in het kort

Fight Cancer

In totaal krijgen in Nederland meer dan 124.000 mensen per jaar kanker, dit zijn er 14 per uur. Fight cancer wil iets doen aan deze schokkende aantallen. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer.’ inspireren wij mensen om in actie te komen om geld op te halen voor kankeronderzoek en preventie.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Gezondheid en ziektebestrijding

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

We hopen op 23 juni 2024 het tofste event van heel Breda neer te zetten, met honderden deelnemers en nog veel meer toeschouwers. Help jij mee?

Vera Vandenberghe

Vera Vandenberghe

Fight Cancer

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

In 2024 gaan we echt iets heel tofs doen in Breda: Fight Cancer Day. We slaan met allerlei partijen de handen ineen, en zo zal ook Swim to Fight Cancer, LoveLife Run én iemand van SportCity samen gaan kijken we deze dag kunnen vormgeven met zwemmen, hardlopen en spinnen, allemaal om geld op te halen voor kankeronderzoek. Gezien we nog nooit zoiets groots hebben georganiseerd (we denken aan 1000 deelnemers) en we ook écht grootste plannen hebben, zoeken wij iemand om sturing te geven aan marcom plan. We zijn ook vooral benieuwd hoe we dit toffe idee tot één geheel kunnen promoten.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Er staat ook al een team klaar voor het plaatsen van berichten op de socials, het maken van nieuwsbrieven en het houden van interviews (met bijv deelnemers)
  • We hebben huisstijlwijzers en een hele boek kennis en documentatie ter beschikbaar
  • We hebben al een team van zo'n 20/25 kernteamleden die dit organiseren. Iemand met strategische kennis op het gebied van marketing / communicatie mist nog.

Fight Cancer
Fight Cancer

De missie van Fight Cancer.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
🌿 Groeiende fase
📍Hilversum

Wij zetten ons in voor een wereld waarin kanker hopelijk geen dodelijke ziekte meer is voor jongvolwassenen. Wij inspireren mensen vanuit de liefde voor het leven om samen in actie te komen voor meer onderzoek naar kanker.

Lees meer

Professionals over Fight Cancer

Dewi 👐 Flyer design

3ccc3eb7-dc1c-4d33-a6ca-251ea8c7d18b
💛
rating-stars

"Tijdens mijn samenwerking met Fight Cancer waren er veel creatieve mogelijkheden. Zo werd er naar mijn eigen inbreng geluisterd en was ik vrij om creatief bezig te zijn. "

Dewi

Harold 👐 Gezocht: Creatieve videograaf voor events in Drenthe!

56a1701f-87bd-4ab4-95bd-25264b86d0bc
💛
rating-stars

"Een fijn team met een mooi doel. Alles wordt zeer professioneel aangepakt, maar er is genoeg ruimte voor eigen input. Mijn expertise werd echt toe vertrouwd. "

Harold

Diana 👐 Fotoreportage Rollercoaster Run

29235031-11f1-4029-959c-0173e36dc314
💛
rating-stars

"De communicatie verliep vlot en was erg duidelijk. De organisatie van het evenement was ook top. Hierdoor kon ik me volledig concentreren op mijn opdracht: mooie foto’s maken! "

Diana

Jurriaan 👐 Fotoshoot Rollercoaster Run to Fight Cancer

96a605d0-0cec-4433-b9f7-09bb4bc18097
💛
rating-stars

"Samenwerken mt Fight cancer is een feest: wat een positieve drive voor een geweldig doel heeft dat team! Ze mogen mij altijd benaderen en dat zal ik er zijn!"

Jurriaan

Lieke 👐 Video

981b5300-4c37-4ef3-ad36-6062af34a675
💛
rating-stars

"De samenwerking met Fight Cancer wat top! De communicatie vooraf, sfeer op het evenement en afronding zijn geslaagd! Ik hoop vaker iets te kunnen gaan betekenen voor Fight Cancer."

Lieke

Remco 👐 Fotoshoot bedankborrel

53ec3c18-8186-4318-ac16-67102b41f3c7
💛
rating-stars

"Fijne samenwerking met Fight Cancer! Ze zetten zelf een goede organisatie neer, waardoor je goed aan de slag kan met je eigen opdracht. Daarnaast altijd fijn contact en een team met aardige, enthousiaste mensen."

Remco