e50265e0-524d-447f-9167-fc4dc0274c99

Strategisch advies over Marketing

Organisatie in het kort

European Review Of Books

Ontdek de European Review of Books: een dynamisch, grensverleggend tijdschrift dat zich richt op cultuur en ideeën. Vanuit een Europees hart, met een wereldwijde blik, overstijgen we nationale en stedelijke grenzen om het Europese intellect te verrijken en te versterken. Sluit je aan bij onze missie om de dialoog en het begrip tussen verschillende culturen te bevorderen.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Wetenschap en onderzoek
💛 Educatie

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

We hebben een geweldig blad gemaakt, met het bereik bewezen dat er een wereldwijd publiek is; om te slagen moeten we nu met een professional de marketing ook serieus gaan aanpakken

sander pleij

sander pleij

European Review Of Books

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We hebben een geslaagde crowdfunding, 2 kwalitatief geslaagde nummers, enorm veel respons en wereldwijd veel meer losse nummers verkocht dan we dachten. Om de begroting rond te krijgen, moeten we de eerste circa 500 betalende abonnees (stand 13 maart) nog in dit jaar verdubbelen.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Advies over prioriteiten: meer losse verkoop, meer print-abonnementen, meer digitale abonnementen, meer websitebezoekers, meer (gratis) nieuwsbrieflezers. (En missen we iets?).
  • Advies over welke middelen: meer winkels benaderen voor losse verkoop, meer algemene reclame in winkels en buitenlucht, meer digitale reclame, meer inzetten op sociale media-posts, en welke andere middelen zijn er.
  • Advies over hoe: met name: welke sociale media, hoe onze website en onze website-data te gebruiken om nieuwe abonnees te krijgen (en om die te behouden...), maar ook: hoe moeten we reageren als een winkel in Londen vraagt of we een presentatie willen houden: moeten we dan een wijdere Europese campagne organiseren.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Missie en visie.

European Review Of Books
European Review Of Books

De missie van European Review Of Books.

🎨Kunst en cultuur
🌱 Start-up fase
📍Amsterdam

Europa bruist van de ongehoorde stemmen en onvertelde verhalen. Ons magazine doorbreekt de grenzen, en brengt diepgang en diversiteit in het Europese intellectuele gesprek. Weg van oppervlakkige consumptiecultuur, bieden we een podium voor rijke dialogen en positieve disharmonie.

Lees meer