7f5f1bf3-5407-44e6-b899-b507fc01af58

Marketingplan

Organisatie in het kort

Delft Fringe Festival

Tijdens het Delft Fringe Festival krijgen 50 nieuwe, jonge makers de kans om zich te presenteren aan een landelijk publiek in Delft.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Diversiteit en inclusiviteit

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Het is de missie van Delft Fringe Festival om een nieuw publiek te bereiken voor onze activiteiten. Een passend en strategisch marketingplan kan daarin niet ontbreken.

Roel Beeftink-Funcken

Roel Beeftink-Funcken

Delft Fringe Festival

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We staan aan de vooravond van een nieuw Kunstenplanperiode 2021-2024, we hebben plannen gemaakt voor de komende vier jaar en willen daar een passend marketingplan voor ontwikkelen. We merken dat we inhoudelijke expertise missen om op strategisch niveau mee te denken over het marketingplan. Het is immers makkelijker om 'iets anders dan jezelf te moeten verkopen'. Met de onderzoeken die we hebben gedaan, willen we met een frisse en strategische blik een strategie bepalen.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een objectieve beoordeling van de nieuwe marketingplannen.
  • Strategisch overleg over marketing-gerelateerde zaken, zoals doelstellingen, activiteiten, kanalen, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een uitgewerkt marketingplan met daarin strategische uitgangspunten voor bijvoorbeeld de positionering, doelgroep, boodschap, geprioriteerde kanalen, etc.
  • Een startplan met aanbevelingen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die een marketingplan kan ontwikkelen voor een nieuwe propositie/doelgroep. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

🧭 Communicatie strategie
🎯 Business Strategy

Dit hebben we al in huis

  • Missie en visie.
  • Het programma en de pijlers van de propositie.
  • Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Ideeën over de doelgroep.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren, lettertypes)
  • Afgelopen jaar hebben we een kwalitatief onderzoek gedaan naar de 3 belangrijkste nieuwe doelgroepen die we willen gaan bereiken in de periode 2021-2024.

De missie van Delft Fringe Festival.

🎨Kunst en cultuur
🌿 Groeiende fase
📍Delft

Delft Fringe Festival organiseert een jaarlijks podiumkunstenfestival en aanvullende jaarprogrammering om jonge makers en publiek bij elkaar te brengen op onverwachte locaties, door de stad Delft als podium te gebruiken. Delft Fringe Festival ondersteunt jonge makers bij hun professionele ontwikkeling, biedt bestaand én nieuw theaterpubliek een unieke culturele ervaring én draagt bij aan het culturele klimaat in Delft.

Lees meer