Marketing - Vrijwilliger(Tijdelijk)
Cdc Gzkhg Evwfy Unsplash
🌱 Ik wil helpen

Marketing strategie sessies

Project details

💒 De Nederlandse Influenza Stichting

🛠️ Marketing

⏱️ 4-12 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

De Nederlandse Influenza Stichting wil de vaccinatie tegen griep bevorderen, met name in risicogroepen.

  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Educatie
  • Welzijn

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of marketeer, die als facillitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) marketing thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🌱 Ik wil helpen
Als we opschalen met onze activiteiten, kunnen we de (griep)prik nog meer stimuleren, om ervoor zorgen dat we nog meer mensen gezond houden!
Ted van Essen
Geschreven door Ted van Essen van De Nederlandse Influenza Stichting

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We zien kansen om de influenzastichting meer impact te geven, maar dat vergt uitbreiding van de activiteiten en dus verbreding naar andere vrijwilligers. Daarmee wordt de belasting voor de 2 actieve (maar oudere) bestuursleden groter en arbeidsintensiever. Professioneler ook, maar dat zal investering vergen. We weten niet of en hoe we de organisatie moeten vergroten en onze activiteiten moeten verbreden. We komen zelf niet uit dit dilemma en zouden graag met jou willen sparren.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
  • We zouden graag willen sparren over twee vragen:
  • Moeten we gaan professionaliseren door de organisatie te vergroten?
  • Moeten we verbreden naar andere ('vaccine preventable') luchtweginfecties (Covid, RSV, Pneumokokken)?
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps.

Wat hebben we al?

  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Jaarverslagen van 2019-2021
  • Onze activiteiten voor professionals: de organisatie van een webinar over de griepprik voor zorgverleners i.s.m. brancheorganisaties en voor de media de organisatie van een Nationaal Griepprikmoment op de Nationale Griepprikdag.
  • Onze activiteiten betreffen wat betreft het algemene publiek: het onderhouden van social media (beterzondergriep.nl met facebookpagina; influenzastichting.nl met Facebookpagina)
Ted van Essen
Ted van Essen

Project alert voor soortgelijke jobs

Ontvang direct de nieuwste projecten binnen Marketing

bell-toggle
De Nederlandse Influenza Stichting
De Nederlandse Influenza Stichting

De missie van De Nederlandse Influenza Stichting.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
🌳 Impact scale-up fase
📍Amersfoort

De NIS streeft ernaar om bij te dragen aan de preventie en reductie van griep geassocieerde ziekte. Wij zorgen ervoor dat wetenschappelijke aanbevelingen over de griepprik, via (social) media grootst wordt gedeeld en dat stakeholders, risicogroepen en onderzoekers worden betrokken.

Lees meer