Vitor Avila M56paiehc34 Unsplash

Klantonderzoek vleeseetpatroon

Organisatie in het kort

De Nationale Week Zonder Vlees

Week Zonder Vlees is een jaarlijkse campagne die heel Nederland én Europa laat zien hoe gemakkelijk en lekker minder vlees eten is.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

16-32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Door deelnemers aan de Week Zonder Vlees op te onderzoeken, kunnen we onze campagne optimaliseren waardoor we nog meer mensen kunnen overtuigen het vlees te laten staan.

Kim Zoon

Kim Zoon

De Nationale Week Zonder Vlees

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Deelnemers aan de Week Zonder Vlees ontvangen van ons elk jaar een digitale enquête over hun deelname, ongeveer een half jaar nadat de Week Zonder Vlees heeft plaatsgevonden. Hierdoor krijgen we meer inzicht in de manier waarop de Week Zonder Vlees deelnemers bereikt en inspireert. We zouden graag meer diepgaand inzicht via interviews willen krijgen in wat deelnemers beweegt om minder vlees te eten. Wat zijn de barrières, en wat zijn goede manieren om deelnemers te stimuleren?

Hier zijn we naar op zoek

  • Interviews met een klein aantal deelnemers afnemen van De Week Zonder Vlees (focusgroep is een optie).
  • Het opstellen van de vragen voor het interview.
  • Een verslag maken na de interviews met de opgedane conclusies.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een professional die een kwalitatief onderzoek kan uitvoeren naar het vleeseetpatroon van een deel van ons klantbestand en de conclusie/inzichten kan vertalen naar een beknopt verslag. Benodigd: ervaring met kwalitatief onderzoek zoals; interviews of focusgroepen.

Dit hebben we al in huis

  • Deelnemers voor het interview (klantenbestand).

De missie van De Nationale Week Zonder Vlees.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Stichting Week Zonder Vlees wil consumenten op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Wij geloven dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en promoten daarom een flexitarisch eetpatroon. De campagne is in 2018 gestart in Nederland en rolt nu uit naar Europa.

Lees meer

Professionals over De Nationale Week Zonder Vlees

Marissa 👐 Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek

cc8e6fdd-17b0-4282-a72c-0c123272cafd
💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken; Isabel communiceert duidelijk, snel en denkt goed mee. Mijn input werd gewaardeerd. Zeker een aanrader om met Week Zonder Vlees samen te werken!"

Marissa

Sanne 👐 Illustraties

1afe0a53-4c1d-4afa-9900-7a0ca7e58659
💛
rating-stars

"Isabel en Floor communiceren duidelijk en helder wat hun wensen zijn. Ze reageren snel en geven goede opbouwende kritiek. Het proces verliep soepel en snel. vriendelijke houding en waarderen de inzet. "

Sanne