ad099962-65ca-4238-9963-492edcd6baab

Illustraties

Organisatie in het kort

De Nationale Week Zonder Vlees

Week Zonder Vlees is een jaarlijkse campagne die heel Nederland én Europa laat zien hoe gemakkelijk en lekker minder vlees eten is.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

24-32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 4-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Dankzij jouw illustratie kunnen we flink wat aandacht trekken tijdens de Week Zonder Vlees in Denemarken! Gebruik je skills om ons zichtbaar te maken bij de grote spelers in de Deense vleesindustrie.

Isabel Boerdam

Isabel Boerdam

De Nationale Week Zonder Vlees

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Van 9-15 september vindt de Week Zonder Vlees campagne (Kødfri Uge) voor het eerst plaats in Denemarken. Om reuring te genereren gaan we een 'liefdesbrief' publiceren op social media en versturen naar de pers aan de dierenindustrie (oftewel de vleesbedrijven). Die zijn in Denemarken namelijk bijzonder groot en ontzettend invloedrijk (Danish Crown, Arla), waardoor we heel veel moeite hebben om daar voet aan de grond te krijgen. Kort gezegd, ze werken ons onder de radar enorm tegen, en dat willen we met een knipoog addresseren. Hiertoe hebben we de volgende brief geschreven (conceptversie, zie bullit 3) en daar willen we graag een illustratie bij die de tone of voice van deze brief weergeeft en ons verhaal met een knipoog visueel deelt. Het is een soort liefdesbrief, dus de illustratie mag wel sexy / fun / lichtzinnig / verleidend / verrassend zijn. Illustreer jij iets gaafs voor ons dat gaat vliegen?

Hier zijn we naar op zoek

  • Illustraties die passen bij onze huisstijl, die te gebruiken zijn voor communicatie-uitingen in bijvoorbeeld print, online en/of merchandise.
  • Iemand die creatief mee kan denken over de visuele invulling.
  • Oplevering in benodigde format van de drukker (waarschijnlijk JPG, PNG, PDF .Ai of EPS).
  • De illustratie mag aansluiten bij onze huisstijl (zie weekzondervlees.nl), maar dat hoeft niet. Fijn als het niet vloekt, maar het mag wel op zichzelf staan. Wel fijn als ons logo in de hoek kan komen te staan of onze Deense naam (National Kødfri Uge) er geschreven in terug komt.
  • De illustratie moet geschikt zijn voor digitale publicatie, idealiter in 1:1, 16:9 en 9:16, maar als dat te ingewikkeld is dan alleen 1:1 en 16:9 of een van beide... ik denk 16:9 voor de publicatie op websites.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een grafisch designer die (zelf gecreëerde) illustraties kan maken voor communicatie uitingen, binnen de huisstijl van de organisatie, voor verschillende kanalen (zoals print, online en/of merchandise).

  • Jij weet hoe je ideeën tot leven kan brengen met illustratie.
  • Ervaring met het ontwerpen van illustraties afgestemd op de huisstijl van een organisatie.
  • Je weet wat er nodig is voor diverse communicatieplatforms zoals print, online en merchandise.
✏️ Illustratie

Dit hebben we al in huis

  • Een globaal idee waarvoor de illustratie gebruikt zal worden.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Huisstijl (met elementen zoals logo, kleuren, lettertypes).
  • DIT IS ONZE OPZET VOOR DE BRIEF!
  • Dear Animal Agricultural Industry,
  • You’ve always been our first love. From tender roasts to crispy bacon, you’ve filled our plates— and our hearts — for generations. And for all those memories, we are truly grateful.
  • But we need to talk. About... our relationship status. You see, the planet’s starting to feel the heat — literally. And while we still adore your juicy cuts, we think it’s time to add a few more veggies to the mix. Don’t worry, we’re not suggesting a breakup. We’re just asking if you’d consider spicing things up with a little more broccoli and a bit less beef. An open relationship, if you will. Think of it as sharing our plate, not replacing you.
  • We’re still head over heels for you and your juicy steaks, but we’ve also been spending time with some very charming chickpeas and irresistible lentils. It’s not you, it’s just that our hearts — and plates — have room for a bit more greens.
  • We really hope you’ll consider this open relationship. We really believe it will do wonders for our planet. After all, love isn’t just about sticking to old habits; it’s about growing old together, preferably in a healthy way on a healthy planet.
  • Can we seduce you to try it for one week? We promise you won’t regret it. Let’s talk about it baby – together we will make this work!
  • With love,
  • Team National Kødfri Uge
  • On behalf of Denmark

De Nationale Week Zonder Vlees
De Nationale Week Zonder Vlees

De missie van De Nationale Week Zonder Vlees.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Stichting Week Zonder Vlees wil consumenten op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Wij geloven dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en promoten daarom een flexitarisch eetpatroon. De campagne is in 2018 gestart in Nederland en rolt nu uit naar Europa.

Lees meer

Professionals over De Nationale Week Zonder Vlees

Marissa 👐 Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek

cc8e6fdd-17b0-4282-a72c-0c123272cafd
💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken; Isabel communiceert duidelijk, snel en denkt goed mee. Mijn input werd gewaardeerd. Zeker een aanrader om met Week Zonder Vlees samen te werken!"

Marissa

Sanne 👐 Illustraties

1afe0a53-4c1d-4afa-9900-7a0ca7e58659
💛
rating-stars

"Isabel en Floor communiceren duidelijk en helder wat hun wensen zijn. Ze reageren snel en geven goede opbouwende kritiek. Het proces verliep soepel en snel. vriendelijke houding en waarderen de inzet. "

Sanne