Marissa 👐 Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek
"Het was heel fijn samenwerken; Isabel communiceert duidelijk, snel en denkt goed mee. Mijn input werd gewaardeerd. Zeker een aanrader om met Week Zonder Vlees samen te werken!"
Marissa
Week Zonder Vlees is een jaarlijkse campagne die heel Nederland én Europa laat zien hoe gemakkelijk en lekker minder vlees eten is.
Lees meer24-32 uur in totaal
Verspreid over 4-6 weken
Vanuit huis
We kunnen direct starten
Dankzij jouw illustratie kunnen we flink wat aandacht trekken tijdens de Week Zonder Vlees in Denemarken! Gebruik je skills om ons zichtbaar te maken bij de grote spelers in de Deense vleesindustrie.
Isabel Boerdam
De Nationale Week Zonder Vlees
Van 9-15 september vindt de Week Zonder Vlees campagne (Kødfri Uge) voor het eerst plaats in Denemarken. Om reuring te genereren gaan we een 'liefdesbrief' publiceren op social media en versturen naar de pers aan de dierenindustrie (oftewel de vleesbedrijven). Die zijn in Denemarken namelijk bijzonder groot en ontzettend invloedrijk (Danish Crown, Arla), waardoor we heel veel moeite hebben om daar voet aan de grond te krijgen. Kort gezegd, ze werken ons onder de radar enorm tegen, en dat willen we met een knipoog addresseren. Hiertoe hebben we de volgende brief geschreven (conceptversie, zie bullit 3) en daar willen we graag een illustratie bij die de tone of voice van deze brief weergeeft en ons verhaal met een knipoog visueel deelt. Het is een soort liefdesbrief, dus de illustratie mag wel sexy / fun / lichtzinnig / verleidend / verrassend zijn. Illustreer jij iets gaafs voor ons dat gaat vliegen?
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
Een grafisch designer die (zelf gecreëerde) illustraties kan maken voor communicatie uitingen, binnen de huisstijl van de organisatie, voor verschillende kanalen (zoals print, online en/of merchandise).
Stichting Week Zonder Vlees wil consumenten op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Wij geloven dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en promoten daarom een flexitarisch eetpatroon. De campagne is in 2018 gestart in Nederland en rolt nu uit naar Europa.
Lees meer