06be051a-9088-413d-94a1-c4a026d06f7d
🌱 Help deze organisatie Of stel een vraag

Fotoshoot

Organisatie in het kort

De Nationale Week Zonder Vlees

Week Zonder Vlees is een jaarlijkse campagne die heel Nederland én Europa laat zien hoe gemakkelijk en lekker minder vlees eten is.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Inspireer heel NL om van 3-9 maart mee te doen aan de Week Zonder Vlees & Zuivel met topvaardigheden. Doel: meer dan 3 miljoen deelnemers dit jaar en jouw foto door heel Nederland! Mega vette uitdaging!

Floor Severens

Floor Severens

De Nationale Week Zonder Vlees

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Stichting Week Zonder Vlees is een non-profit organisatie met ANBI status. Onze Nederlandse campagne is volledig afhankelijk van giften uit de voedingsindustrie. In week 10 wordt de Week Zonder Vlees & Zuivel campagne gelanceerd. In samenwerking met Global Media en JC Decaux gaan we in week 8, 9 en 10 een nationale Out of Home campagne uitrollen op alle digitale schermen in hun portfolio. Dit betekent dat jouw ontwerp in heel Nederland te zien zal zijn, zowel in grote steden als daarbuiten. Help ons om deze geweldige assets te creëren! Stel je voor, jouw beeld of video straks overal in Nederland te bewonderen! Laten we samen Nederland richting een groener eetpatroon bewegen!

Hier zijn we naar op zoek

  • Een fotoshoot van bijvoorbeeld: een evenement, doelgroep, medewerkers of intern proces), welke we kunnen gebruiken voor onze website, social media en/of print-uitingen.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

We zoeken een fotograaf om samen met ons onvergetelijke momenten vast te leggen, bijvoorbeeld bij activiteiten, inspirerende mensen of evenementen.

  • Heb je je eigen fotografie apparatuur? Dan ben je degene die we zoeken.
  • Help ons verhalen te vertellen door middel van prachtige beelden op locatie.
  • Leg de essentie van onze missie vast met jouw ervaren oog en expertise.
📸 Foto

Dit hebben we al in huis

  • Locatie waar we foto's kunnen nemen:
  • Wensen qua beeldmateriaal.
  • Stichting Week Zonder Vlees is een non-profit stichting met ANBI status, voor de Nederlandse campagne 100% afhankelijk van (teruglopende) giften uit de voedingsindustrie.
  • De Week Zonder Vlees & Zuivel campagne vindt plaats in week 10, en dat betekent dat we in samenwerking met Global Media en JC Decaux in week 8, 9 en 10 een landelijke Out of Home campagne zullen doen, op alle digital schermen in hun volledige portfolio door heel Nederland. Dit betekent: stadscentra, supermarkten, winkelcentra, straatschermen, NS schermen en ‘spectaculars’ zoals op Amsterdam Centraal en Rotterdam Zuidplein.
  • We gaan werken met twee campagne fases, gefocust op ‘awareness’ en ‘conversie’. In de awareness fase draait het om de datum van de campagneweek en mensen oproepen om mee te doen. In de conversie fase proberen we echt te triggeren om aan de slag te gaan met een gerecht. Om consistentie te bewaken (en slim te zijn met beperkte middelen) zullen we in beide fases visueel hetzelfde uitgangspunt gebruiken: een heel sterk food beeld (vega foodporn), met copy. In de awareness fase is die copy heel recht toe recht aan (eet mee + datum), en in de conversie fase zal die meer prikkelend zijn.
  • Het simpele idee van een food beeld + copy is gebaseerd op een uiting van VFC die ons aansprak, en tevens komt hier ook het idee uit voort van de copy voor de conversie fase. Hier willen we een greep nemen uit alle idioot lelijke opmerkingen die we altijd naar ons hoofd krijgen over vega(n) eten. Iets als “Ik ga liever dood dan dat ik dit eet” en daar een paar variaties op. Tevens willen we in de copy lokale relevantie opzoeken, door de copy uit de mond te laten komen van Henk uit Enschede / Marie uit Groningen, etc. We gaan variëren met gemene / grappige / positieve copy.
  • Aangezien we digitaal gaan adverteren, hebben JC Decaux en Global ons aangeraden om te werken met ‘motion’. Dus laten we zeggen minimaal een beweging in het food beeld, druipende ketchup, kruiden die gesprinkled worden, etc. De heilige graal is wat mij betreft een 3D video beeld, waardoor het lijkt alsof het gerecht uit het scherm komt. Albert Heijn en Global hebben dit heel gaaf gedaan op Amsterdam Centraal (video-linkje heb ik opgevraagd, dat je het effect echt ziet), maar dat zie je hieronder. Door de manier waarop de video in het design zit, lijkt het alsof het gerecht uit het schem getild wordt. Volgens mij kleine moeite, groot effect, maar bottomline is dat we willen dat mensen het gerecht van het scherm willen likken / het kunnen ruiken, en dan staat er zo’n opmerking naast waarvan je denkt “doe normaal”. Die combi moet triggeren.
  • Lang verhaal kort, in de ideale wereld zouden we het volgende willen:
  • - Zowel een still (niet alle steden staan bewegend beeld toe) als een bewegend foodporn beeld van 3 vegan gerechten die je van het scherm wilt likken.
  • - In samenspraak bedacht en geschoten, idealiter voor 31 januari.
  • - Onze in-house designer zal vervolgens de ‘abri’ (still) opmaken; daarna hebben we iemand nodig die deze still kan animeren/bewegend kan maken (dus bijv. met bewegend eten of als een 3D asset). Mocht dit deel niet mogelijk zijn kunnen we ook kijken of we hiervoor iemand anders kunnen inschakelen!

Floor Severens
Floor Severens Project medewerker/coördinator
De Nationale Week Zonder Vlees
De Nationale Week Zonder Vlees

De missie van De Nationale Week Zonder Vlees.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Stichting Week Zonder Vlees wil consumenten op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Wij geloven dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en promoten daarom een flexitarisch eetpatroon. De campagne is in 2018 gestart in Nederland en rolt nu uit naar Europa.

Lees meer

Professionals over De Nationale Week Zonder Vlees

Marissa 👐 Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek

cc8e6fdd-17b0-4282-a72c-0c123272cafd
💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken; Isabel communiceert duidelijk, snel en denkt goed mee. Mijn input werd gewaardeerd. Zeker een aanrader om met Week Zonder Vlees samen te werken!"

Marissa

Sanne 👐 Illustraties

1afe0a53-4c1d-4afa-9900-7a0ca7e58659
💛
rating-stars

"Isabel en Floor communiceren duidelijk en helder wat hun wensen zijn. Ze reageren snel en geven goede opbouwende kritiek. Het proces verliep soepel en snel. vriendelijke houding en waarderen de inzet. "

Sanne