Muzikant Pieter In Het Prinses Maxima Centrum 2048X1366

Strategisch Communicatie & PR advies

De Liedjesfabriek

De Liedjesfabriek

Veel kinderen in Nederland maken een moeilijke tijd door omdat ze langdurig ziek zijn. Wij bezoeken deze kinderen in ziekenhuizen of thuis met als doel het bieden van een plezierige en zinvolle muzikale afleiding én een blijvende herinnering. Ze zijn weer even kind en vergeten alle zorgen om hen heen.

Help De Liedjesfabriek

Strategisch Communicatie & PR advies

Uren

4 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Heel Nederland kan zien hoe blij wij zieke kinderen maken met muziek als we de juiste communicatie inzetten!

Patrick Spierts

Door Patrick Spierts

Directeur

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 07 juli 2023

Waarom we jou nodig hebben

We gaan een jubileumjaar in (15 jaar) en willen dit jaar benutten om meer bekendheid te krijgen. We missen de expertise om hier een goed plan voor te maken, waardoor onze communicatie ad hoc is. Denk jij mee hoe we Liedjesfabriek landelijk op de kaart te zetten?

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, PR benadering, kanalen, etc.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Wat we al hebben

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • PR Lijst en/of persberichten.
  • We denken zelf dat we veel meer moeten kiezen voor storytelling en het effect van ons werk, ipv beschrijving van de acties en draaidagen (veel van hetzelfde).
  • We moeten ook keuzes maken vanwege de beperkte capaciteit.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🧭 Communicatie strategie
🗞 PR

Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.

Patrick Spierts

Help Patrick de Communicatie strategie te verbeteren

Patrick is jouw contactpersoon voor dit project

Help De Liedjesfabriek

Strategisch Communicatie & PR advies

Uren

4 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
De Liedjesfabriek
De Liedjesfabriek

De missie van De Liedjesfabriek.

🙂Welzijn
💒 Gevestigde organisatie
📍Nijmegen

Veel kinderen in Nederland maken een moeilijke tijd door omdat ze langdurig ziek zijn. Wij bezoeken deze kinderen in ziekenhuizen of thuis met als doel het bieden van een plezierige en zinvolle muzikale afleiding én een blijvende herinnering. Ze zijn weer even kind en vergeten alle zorgen om hen heen.

Lees meer

Professionals over De Liedjesfabriek

Werner 👐 Strategisch advies over Community Building

💛
rating-stars

"Het was erg prettig samenwerken met Mark, Leon en Patrick. Ze zijn echte gedreven professionals die een prachtige stichting hebben die hopelijk in de toekomst veel meer kinderen blij kan maken. "

Werner