f4fab0b6-6f87-44f7-bb59-aae6e3cb2b69

Creatief campagne concept

Organisatie in het kort

Culturele Apotheek

De Culturele Apotheek bevordert het gezamenlijk lezen van literatuur om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. We benutten de verbindende kracht van literatuur als middel om contact en gemeenschap te stimuleren.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Kunst en cultuur
💛 Gezondheid en ziektebestrijding

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Jouw creativiteit helpt de eenzaamheid onder ouderen te verminderen door meer bekendheid te geven aan onze initiatieven.

Suzanne Böhmer

Suzanne Böhmer

Culturele Apotheek

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Samen met 49 andere organisaties, die zich ook sterk maken tegen eenzaamheid, zijn we genomineerd voor de Appeltjes van Oranje door het Oranjefonds. Tijdens de Stemtiendaagse (11-22 mei) strijden we voor de meeste stemmen om door te gaan naar de volgende ronde. Voor deze cruciale periode zoeken we een professional om een doeltreffende online campagne te creëren, die we vanaf 11 mei op onze sociale media willen lanceren.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een innovatief campagneconcept dat aansluit bij ons merk en binnen het budget past.
  • Een uitgewerkt conceptdocument inclusief kernboodschap, slogan, strategie voor middeleninzet en visuele mock-ups.
  • Het concept visueel vormgegeven in overeenstemming met onze huisstijl.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
  • Grafisch vormgever is wellicht passender dan copywriter.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Dit hebben we al in huis

  • Een kans om bij te dragen aan een betekenisvol doel: het bestrijden van eenzaamheid onder ouderen.
  • Ruimte voor jouw creativiteit en innovatieve ideeën binnen een ondersteunende en waarderende omgeving.
  • De mogelijkheid om jouw concepten direct toegepast te zien in onze communicatie.

Culturele Apotheek
Culturele Apotheek

De missie van Culturele Apotheek.

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

We zetten samenleesgroepen op om eenzaamheid onder ouderen effectief tegen te gaan, door hen samen te brengen rondom het lezen van literatuur. Dit bevordert niet alleen sociale interactie, maar verrijkt ook hun dagelijks leven door gedeelde ervaringen en discussies.

Lees meer

Professionals over Culturele Apotheek

Michelle 👐 Social Media post templates

be1e849d-8d8d-4105-96dc-0cb265febc87
💛
rating-stars

"Ik vond het erg leuk om deze opdracht voor de Culturele Apotheek te doen! "

Michelle