9222d981-e25c-40fb-9c09-f2ceb485011b (3)

Persona's creëren

Organisatie in het kort

Childslife

ChildsLife werkt samen met bevolkingsgroepen aan een duurzame toekomst. Een toekomst zonder armoede.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Ontwikkelingshulp
💛 Armoede
💛 Kind en gezin

Project details

⏱️

20-35 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 4-8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak in.

apostrophe-beginning

Welke UX onderzoeker kan ons helpen onze doelgroep beter in kaart te brengen en dit te vertalen naar persona's?

Carlian van Klarenbosch

Carlian van Klarenbosch

Childslife

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

-Doelstelling is een nieuwe doelgroep aan te boren. Deze groep is in kaart gebracht maar is geen vertegenwoordiging van onze huidige supporters groep. -Ivm vakantie kan dit project vanaf 10 augustus starten.

Hier zijn we naar op zoek

  • Hulp met het in kaart brengen van onze doelgroepsegmenten.
  • Het uitvoeren van onderzoek naar deze doelgroepen. Bijvoorbeeld via of interviews, enquêtes of deskresearch.
  • Het vertalen van deze inzichten naar persona’s die wij intern kunnen gebruiken.
  • Praktische tips hoe wij persona’s kunnen verwerken in onze werkwijze, waardoor wij meer klantgericht gaan werken.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een UX of Marketing Professional die ons kan helpen bij het vertalen van inzichten in onze doelgroepen naar heldere Persona's. Benodigd: ervaring met Persona's en het faciliteren van teams in het opstellen ervan.

  • Ervaring met het creëren van Persona's en het vertalen van gebruikersinzichten naar overtuigende profielen.
  • Je vind het leuk om doelgroeponderzoek en interviews te doen.
  • Jij weet de behoeften van onze doelgroep in kaart te brengen.
👩‍💻 UX
💭 Design thinking

Dit hebben we al in huis

  • Doelgroepomschrijving
  • De belangrijkste doelen die wij gebruikers willen laten volbrengen.

Waar wij als organisatie bij kunnen helpen.

  • We hebben een email-lijst naar wie je een enquête kan uitsturen
  • Je kan namens ons naar een event/locatie waar onze doelgroep zich bevindt.
  • We hebben een social media pagina waar onderzoek kunnen uitzetten.
  • Je kan zelf binnen je eigen kring en netwerk, namens ons, respondenten benaderen.
  • We hebben een doelgroepomschrijving die je kunt gebruiken (bijv. voor deskresearch)

Waarom is dit project belangrijk?

Als kleine en compacte organisatie kunnen we dit alleen met een professional zoals jij!

Childslife
Childslife

De missie van Childslife.

🌏Ontwikkelingshulp
🌳 Impact scale-up fase
📍Haarlem

ChildsLife is een kleine, compacte organisatie die heel gericht ondersteuning biedt en werkt met ervaren en gedreven lokale partners, met wie we korte lijnen hebben en snel schakelen. Een aanpak die werkt. ChildsLife biedt hulp op maat, gebaseerd op de behoeften van kinderen en hun directe leefomgeving. ChildsLife brengt verandering te weeg die individuen en gemeenschappen versterken zodat zij een zelfstandige toekomst tegemoet gaan.

Lees meer