9029ef21-4175-47de-accd-6522d027a680

Huisstijl vernieuwing

Organisatie in het kort

Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)

SOMO, een Engelstalige organisatie, doet onafhankelijk, feitelijk en kritisch onderzoek en legt daarmee de invloed en ongekende macht van multinationals bloot. We streven naar een eerlijke en duurzame wereld, waarin het welzijn van mensen en de planeet zwaarder weegt dan de winsten en belangen van bedrijven.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Ontwikkelingshulp
💛 Mensenrechten
💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

20-40 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-7 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met een nieuw logo en visuele identiteit worden we meer herkenbaar en kunnen we hopelijk beleidsmakers nog beter bereiken met ons werk: bedrijven moeten maatschappelijk verantwoord ondernemen!

Madhuri Prabhakar

Madhuri Prabhakar

Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Ons doel? Een eerlijke en duurzame wereld, waarin publieke belangen zwaarder wegen dan bedrijfsbelangen. We zijn op zoek naar een nieuwe visuele identiteit voor twee van de netwerken die we hosten: OECD Watch & MVO Platform om onze missie beter weer te geven. Help je ons?

Hier zijn we naar op zoek

  • Mogelijk een herontwerp van ons logo (in overleg).
  • Huisstijl document (met daarin elementen als logo, kleurgebruik, lettertypes, etc) voor intern gebruik en samenwerkingen met externe partijen.
  • Een ontwerp voor omslagfoto voor social media.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).

  • Je bent creatieve geest met de nodige kennis van design.
  • Jij snapt branding en wordt enthousiast om een cruciale rol te spelen in het versterken van ons merk.
  • Het tonen van een portfolio met vergelijkbare projecten, zoals logo's en huisstijlen, is een grote plus.
🎨 Grafisch Design
🎨 Logo & Huisstijl

Dit hebben we al in huis

  • Missie en visie.
  • Huidige huisstijl inclusief logo, kleurgebruik en lettertypes. Deze willen we misschien veranderen.
  • Doelgroepomschrijving.
  • We hebben al een website.
  • Lees meer over: OECD Watch: https://www.oecdwatch.org/ en MVO Platform: https://www.mvoplatform.nl/

Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)
Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)

De missie van Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO).

🌏Ontwikkelingshulp
💒 Gevestigde organisatie
📍Amsterdam

Stel je voor: een wereld waarin bedrijven verantwoord handelen, waarin milieu en mensenrechten voorop staan. Waar jouw expertise het verschil maakt, van lokale gemeenschappen tot de top van het bedrijfsleven. Samen met ons, tackel je de grootste uitdagingen en werk je aan een eerlijker en duurzamer morgen. Dit is jouw kans om impact te maken. Doe je mee?

Lees meer

Professionals over Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)

Mette 👐 Huisstijl vernieuwing

6a217e76-4675-4bbb-b85d-327a951f68a7
💛
rating-stars

"Designing for SOMO was a joyful experience. They were very clear from the beginning about their wishes and their brand strategy, which made it fun and easy to design their visual identity! The response was always positive and inspiring, and they gave me clear feedback. I'm proud that I got this opportunity to design for them. Thank you SOMO!"

Mette