
Strategisch communicatie advies
Organisatie in het kort
Camerata Trajectina ontsluit Nederlands muzikaal erfgoed en brengt het tot klinken, altijd in verbinding met de actualiteit.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Help jij ons dit programma vol creatieve beleving mogelijk te maken? Een avond die alle zintuigen prikkelt en nieuw publiek buiten de concertzalen met onze organisatie laat kennismaken.

Ineke Smits
Camera Trajectina
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Camerata Trajectina brengt Nederlands muzikaal erfgoed in een hedendaagse context. Ons project Olipodrigo brengt samen met de Maaltuin een culinair avontuur in de tuinen van het idyllische Slot Zuylen. Bij het 5-gangen diner serveert Camerata 17e eeuwse drinkliederen, mopjes over de liefde, mythologische vertellingen, schunnige bruiloftsgedichten en vermanende kost van dominees. Soms serieus en ontroerend, vaak grappig en op de man af. Om voldoende tickets te verkopen zodat het project inderdaad doorgang kan vinden, willen wij voor het eerst ook de zakelijke markt benaderen. Daarbij kunnen wij de hulp van een professional goed gebruiken, om potentiële doelgroepen te benaderen.
Hier zijn we naar op zoek
- Een analyse van onze huidige communicatie-activiteiten.
- 2 strategiesessies over onze communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, PR-benadering en kanalen
- Een startplan met een korte samenvatting en concrete next steps voor de uitvoer van de nieuwe strategie
- Wij willen voor het eerst de zakelijke markt benaderen en hebben als vragen:
- - welke doelgroepen passen bij ons project?
- - hoe benaderen we deze?
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen

De missie van Camera Trajectina.
in tijden van polarisatie is een gedeeld verleden van belang om mensen met elkaar te verbinden. Camerata Trajectina maakt muziekprogramma's die vraagstukken uit het verleden in een hedendaagse context plaatsen en zo nieuwe perspectieven bieden. Nederlands muzikaal erfgoed dient daarbij als basis en inspiratie.
Lees meer