d3ecb093-3f88-4459-b9e1-9a7d125f2d75

Strategisch Communicatie & PR advies

Organisatie in het kort

Bureau Burgerberaad

Het is de missie van Bureau Burgerberaad om de Nederlandse democratie te versterken door burgerberaden met impact te stimuleren.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Diversiteit en inclusiviteit

Project details

⏱️

4-8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Op locatie

🚀

Starten binnen één maand

apostrophe-beginning

Met jouw kennis en vaardigheden in marketingcommunicatie kunnen we succesvolle schoolraden creëren op het mbo, waardoor studenten democratisch zelfvertrouwen krijgen en zo bijdragen aan het versterken van onze democratie.

Marije Dippel

Marije Dippel

Bureau Burgerberaad

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We zijn gestart met het eerste SchoolBeraad op drie mbo-scholen, gericht op het vergroten van het democratisch zelfvertrouwen van studenten. Dit pilotproject groeit uit tot een compleet lespakket. We zoeken een visionair om communicatie en marketing in een plan te integreren. Denk aan een logo, motiverende boodschappen, communicatie met deelnemers en publiciteit. Jouw expertise is cruciaal voor een sterke communicatiestrategie. Samen willen we niet alleen aan dit project deelnemen, maar ook de scholen en studenten actief betrekken. Jouw bijdrage zal een blijvende impact hebben!

Hier zijn we naar op zoek

  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, PR benadering, kanalen, etc.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
  • Ervaring met communicatie-marketing gericht op jongeren, bij voorkeur de doelgroep studenten mbo, is essentieel.
  • Het betrekken van scholen (communicatie professionals en aantal studenten) bij het ontwikkelen van het communicatieplan is een prioriteit.
  • Eenvoud staat centraal, aangezien de communicatie-marketing replicabel moet zijn wanneer de pilot geïmplementeerd wordt in een onderwijsprogramma.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.

🧭 Communicatie strategie
🗞 PR

Dit hebben we al in huis

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Het budget voor communicatie is beperkt, dus moeten we hier efficiënt mee omgaan.

Bureau Burgerberaad
Bureau Burgerberaad

De missie van Bureau Burgerberaad.

🌈Diversiteit en inclusiviteit
🌱 Start-up fase
📍Amsterdam

Vertrouwen tussen politiek en burgers is essentieel voor de democratie. Dat vertrouwen staat onder druk. En daarmee de toekomstbestendigheid van de democratie. Burgerberaden kunnen bijdragen aan de transitie die nodig is. Maar de meeste burgerberaden voldoen niet aan de basisvoorwaarden. Dat doet afbreuk aan het instrument, maar zal ook het vertrouwen verder doen afnemen. Kwaliteit is dus key.

Lees meer

Professionals over Bureau Burgerberaad

Emerline 👐 HR Coach

8a9eed1d-b096-4259-9052-6a1eb5564b82
💛
rating-stars

"Het contact met Marije was goed. Ze had niet heel veel hulp nodig en hoop dat ik toch iets heb kunnen bijdragen. "

Emerline