Emerline 👐 HR Coach

"Het contact met Marije was goed. Ze had niet heel veel hulp nodig en hoop dat ik toch iets heb kunnen bijdragen. "
Emerline
Het is de missie van Bureau Burgerberaad om de Nederlandse democratie te versterken door burgerberaden met impact te stimuleren.
Lees meer5-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie
We kunnen direct starten
Samen kunnen we de democratie versterken, door burgerberaden meer onder de aandacht te brengen bij jongeren tijdens de verkiezingen!
Marije Dippel
Bureau Burgerberaad
De verkiezingen zijn geweest. Een goede tijd om meer bekendheid te geven aan burgerberaden. Omdat democratie veel meer is dan 1 x in de vier jaar je stem uitbrengen. We hebben een campagne ontwikkeld (Als je ’t mij vraagt...) die we optimaal willen benutten in aanloop naar de verkiezingen. Door deze zelf (online) in te zetten maar ook in samenwerking met anderen. We willen dat vooral jongeren kennis nemen van dit politiek neutrale instrument en in actie komen (meedoen als ze geloot worden, bij stemmen 'burgerberaad' meenemen in de afweging en vragen stellen aan politici over burgerberaden).
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
Vertrouwen tussen politiek en burgers is essentieel voor de democratie. Dat vertrouwen staat onder druk. En daarmee de toekomstbestendigheid van de democratie. Burgerberaden kunnen bijdragen aan de transitie die nodig is. Maar de meeste burgerberaden voldoen niet aan de basisvoorwaarden. Dat doet afbreuk aan het instrument, maar zal ook het vertrouwen verder doen afnemen. Kwaliteit is dus key.