00a0b2c4-948c-45df-88ac-36b668246083
🌱 Ik wil helpen

Social Media strategie sessies

Project details

💒 Beleef Dementie

🛠️ Social Media

⏱️ 4-12 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Wij vergroten de kwaliteit van zorg voor mensen met dementie en creëren in de maatschappij meer begrip en inlevingsvermogen rondom dementie.

  • Welzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Educatie

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of Social Media specialist, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🌱 Ik wil helpen
Door jouw advies wordt social marketing ons belangrijkste kanaal waardoor we meer zorgprofessionals en mantelzorgers bereiken en ze onze dementie simulatietrainingen kunnen volgen!
Geschreven door Jan Rietsema van Beleef Dementie

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij merken dat post op social media de aandacht trekken, maar weten ook dat we uit onwetendheid heel inefficiënt gebruik maken van de mogelijkheden. Met een krachtiger social marketing willen we onze trainingen beter onder de aandacht brengen bij zorgprofessionals en mantelzorgers. Wij hebben daarom jouw advies nodig; zowel om ons minder als groentjes op social media te laten zwemmen, maar ook op strategisch niveau!

Wat hebben we nodig?

  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelstellingen, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Korte uitleg over het praktische gebruik van onze kanalen (FB, LinkedIn, Twitter).
  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Eén keer per maand een korte check-in voor inhoudelijke feedback op documenten en voortgang (in overleg).

Wat hebben we al?

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Twitter, Facebook en LinkedIn account van onze handelsnaam Into D'mentia.
  • LinkedIn account van de entiteit Beleef Dementie.
Jan Rietsema
Jan Rietsema
Beleef Dementie
Beleef Dementie
Villapark 18
5667 HW Geldrop
Beleef Dementie
Jan Rietsema
Jan Rietsema

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Beleef Dementie laat gezonde mensen ervaren wat het betekent om dementie te hebben. Daarvoor gebruiken wij een dementiesimulatie cabine en een VR-dementiebril. Wij werken vanuit de overtuiging dat een beter begrip van het ziektebeeld van dementie, de relatie tussen de verzorgende en de persoon met dementie direct verbetert en verdiept, waardoor ook de zorglast als minder zwaar zal worden ervaren.

Waar ze trots op zijn

  • Ondanks de COVID-19 pandemie hebben wij vorig jaar 879 zorgprofessionals, mantelzorgers en vrijwilligers getraind en hebben een aantal organisaties een licentie op de VR-bril afgenomen. In 2019 waren deze aantallen 4 keer zo hoog.
  • Ruim 20 trainers verzorgen al sinds 2012 onze trainingen, naast hun andere proefessionele activiteiten in de dementiezorg.
  • In zomer 2020 erkend als social enterprise en na een grondige audit zijn we opgenomen in het register van de Code Sociale Ondernemingen.