Strategisch advies over Social Media
Organisatie in het kort
Ieder jaar zet kanker het drukke leven van bijna 4000 jongvolwassenen genadeloos op pauze. Passende zorg voor jongvolwassenen met kanker, dat is waar wij voor staan!
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met het beter inzetten van onze social media, kunnen we heel Nederland laten kennismaken met het belangrijke werk van de AYA Jong & Kanker Foundation en al onze werfacties!
Suzan Koenis
AYA Jong & Kanker Foundation
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We zijn sterk in het helpen van jongvolwassenen met kanker, maar het goed neerzetten van onze social media kanalen is wel een andere sport! We hebben genoeg te vertellen, maar we weten niet hoe en wanneer we wat moeten delen. Wil jij samen met ons meedenken over een goede contentkalender en plan van aanpak opstellen?
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, contentkalender, herkenbare grids, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
- Je hebt ervaring met het maken van strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
- Jouw inzichten en expertise zullen bijdragen aan het optimaliseren van onze online zichtbaarheid.
- Jij vind het leuk om als sparringpartner te helpen met onze Social Media strategie en het bereiken van ons doel.
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Missie en visie.
- Onze huidige Social Media kanalen.
- Een vrijwillig social media team bestaande uit AYA ambassadeurs
- Een brandguide.
De missie van AYA Jong & Kanker Foundation.
Elk jaar krijgen bijna 4000 Adolescents and Young Adults (AYA's) tussen 18 en 39 jaar de diagnose kanker. Zij bevinden zich in de hoogste versnelling van hun leven als ze de diagnose kanker krijgen: een eerste baan, huis, relatie of kind. De wereld draait door terwijl zij maar met een ding bezig zijn: beter worden en zo snel mogelijk weer vooruit kunnen kijken. Maar ondanks dat 80 procent de ziekte overleeft, staan ze ook na genezing vaak ongewild stil.
De AYA Jong & Kanker Foundation is opgericht om fondsen te werven om projecten van het AYA Zorgnetwerk te realiseren die gericht zijn op scholing van zorgmedewerkers, wetenschappelijk onderzoek en re-integratie van de AYA in het sociale en maatschappelijk leven.